• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Längtar så galet mycke efter Lill fisen så jag ska boka in ett ul :) bokar in mig på ett könsul tänkte jag

• zenoble

Jag är trött på denna molvärk i mage och rygg som kommer och går utan att det blir mer, trött på alla sammandragningar och allt annat som inte leder nånvart. Kan det inte bara bli mer så man inte får falska förhoppningar hela tiden. Suck vad trött jag är :(

• Baby1112

Välkommen radiant! :)

Bb-väska är inte min starka sida. Är dålig på att packa överlag... :) Men en vattenflaska är jättebra, dels under förlossningen men även på bb. Glasen är så sjukt små... :)

• UnderbaraPojke

Då vart man hemma igen =)
    Ultraljudet visade att jag höll mig preciiiis inom gränserna för mängden fostervatten... skönt att få komma hem iaf =)
    Dock insåg jag på vägen hem hur gääärna jag velat bli igångsatt. Är så trött på att vara tjock och att inget passar. Så trött på allas jäkla komentarer om min storlek heeeela tiden. Jag grät konstant hela vägen hem . Blev ganska dåligt bemött på förlossningen så det stärkte vårt beslut att försöka ta oss till Halmstad.

Dock blev jag lite konfunderad .... är i v 36+3 och bebisen vägde redan 3778g ?????? Jag fick panik direkt och tyckte att HJÄLP, jättebebis !!! Men dem på förlossningen tyckte han var normal ? Men på papperna jag fick står det att han är 31% över förväntad vikt ???
    Kan någon hjälpa mig reda ut om jag eller BM har rätt?

Ikväll ska jag äta pizza och bara sura och gråta i soffan !!!        

• Tre Flickor
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-15 16:03:52 följande:
    Ultraljudet visade att jag höll mig preciiiis inom gränserna för mängden fostervatten... skönt att få komma hem iaf =)
    Dock insåg jag på vägen hem hur gääärna jag velat bli igångsatt. Är så trött på att vara tjock och att inget passar. Så trött på allas jäkla komentarer om min storlek heeeela tiden. Jag grät konstant hela vägen hem . Blev ganska dåligt bemött på förlossningen så det stärkte vårt beslut att försöka ta oss till Halmstad.

Dock blev jag lite konfunderad .... är i v 36+3 och bebisen vägde redan 3778g ?????? Jag fick panik direkt och tyckte att HJÄLP, jättebebis !!! Men dem på förlossningen tyckte han var normal ? Men på papperna jag fick står det att han är 31% över förväntad vikt ???

Vad gäller vikten så skulle jag vilja säga att du har rätt.
    Nästan 3,8 kg i vecka 37 tycker jag i vart fall är stort med tanke på hur mycket de faktiskt lägger på sig de sista veckorna. 31% över förväntad vikt är ju nästan en tredjedel mer.  

Trist att du blev dåligt bemött på förlossningen. Ibland kan man fundera på vad det är för människor som jobbar där egentligen. Hoppas att ni kan ta er till Halmstad när det är dags istället. 
  • Lina007

Vad tryggt det känns att personalen på vc och Apoteket är så rörande överens om vad som är receptbelagt och inte!

Talade med vc tidigare idag pga de hemorrojdproblemen jag har och bad om att få Scheriproct utskrivet. Men det var ju bara att gå och köpa på Apoteket serru, eftersom det är receptfritt och har varit "huur länge som helst!", fine. Mottagningssköterskan vägrade ju ge sig så jag åkte till Apoteket när jag hade hämtat sonen på dagis men som jag visste så var de ju inte alls fria. Ska

man stå på Apoteket som ett fån och dividera om vem som har rätt. :-P

Så jag sprang upp till vc (är i samma hus) och informerade personalen om att den faktiskt fortfarande a receptbelagd och undrade om jag inte kunde få hjälp med ett recept på en gång när jag liks var där, men det gick så klart inte utan jag fick åka hem och invänta telefontid med mottagningssköterskan - igen.

Hon ringde nyss upp och ordnade så jag kan hämta ut receptet i morgon innan lunch.

Hoppas de hjälper för sen har jag gått igenom hela registret!

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • blomman1990
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-15 16:03:52 följande:

jag fick göra ett glukosprov och åka iväg på ett tillväxtultraljud då dem trodde att min lilla bebis skulle väga för mycket och tippade på att han vägde runt 3000 då vilket dom konstanterade var stort och att han nog kommer bli ännu större vilket kommer resultera i ett kejsarsnitt om han väger runt 5kilo på slutet.  Men det visade sig att han väger 2600 nu vilket var helt normalt i v.36 (är i v.37 nu snart v.38) :)
  • Ensortsmamma

Någon här som har gjort en hinnsvepning? Hur kändes det undertiden och efteråt? Satte det igång eller fick ni göra en gång till?
    Börjar bli nervös ska göra en i vecka 37..

• Elskling123

Är det någon som vet hur lång tid efter bebisen fixerat sig som den bestämmer sig för att komma ut? Eller finns det ingen speciell tid för det? Ska på UL imorn och se om bebisen växer som den ska eftersom ja inte går riktigt upp i min kurva o har tappat kg istället för att gå upp..känner mig så orolig! Ber till gud att bebis mår bra!!! Trycker en himla massa neråt idag o känns som bebis vill komma ut..hur länge brukar man gå o vänta med det här trycket innan bebisen faktiskt kommer ut? Någon med erfarenhet?