• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-14 22:57:20 följande:
    Pepita: stort grattis ;)

Usch,håller på att dööö av nervositet !! ska in på TUL i morgon pga misstankar om för mkt fostervatten då mitt sf mått ökat tre cm på tio dagar ;/ hon sa åt mig att packa väskan för om deras misstankar stämmer sätter dem igång mig i morgon .... Knappt nervös man e juuuuuh.

Hur lång tid efter man blivit igångsatt får man bebis typ??

Oj, förstår att det blev nervöst, men om det stämmer har du också bebis inom ett par dagar :). Tyvärr går det inte att uppskatta hur lång tid en förlossning tar efter en igångsättning. Det är väldigt individuellt. Men det är väl allt ifrån några timmar till ett par dygn beroende på hur mogen kroppen är vid igångsättningen. Lycka till imorgon! Hoppas du kan uppdatera oss om det nu blir igångsättning så vi får veta hur det gått oavsett :).
  • Baby1112

Varit på förlossningen igen eftersom bebisen vägrat röra på sig idag. Öppen två cm och så gott som ingen tapp. Men bebisen har vänt sig och ligger numer i tvärläge.. Fick tid för vändning på onsdag. Känns sådär... Den låg ju så fint nedåt i fredags. Skulle det sötta igång innan så skulle jag tänka på att komma in i tid... Haha!!! :)

• Dancia
    Baby1112 skrev 2012-05-14 23:05:21 följande:
    Varit på förlossningen igen eftersom bebisen vägrat röra på sig idag. Öppen två cm och så gott som ingen tapp. Men bebisen har vänt sig och ligger numer i tvärläge.. Fick tid för vändning på onsdag. Känns sådär... Den låg ju så fint nedåt i fredags. Skulle det sötta igång innan så skulle jag tänka på att komma in i tid... Haha!!! :)

Då händer det ju nånting iaf :). Men vilken bråkig bebis du har som fortfarande snurrar runt där inne ;). Känns som att det är stor chans att du får träffa din bebis strax efter vändningen på onsdag :).
  • Tre Flickor
    UnderbaraPojke - Lycka till idag Glad

Baby1112 - Men vilken busbebis du har, hoppas att vändningsförsöket går bra!  

Här ligger jag och funderar. Kan som vanligt inte sova på nätterna. Nattens tankar kretsar kring extrakontrollen på onsdag. Blodtrycket låg på 135/95 förra veckan och jag hoppas verkligen att det bara var något tillfälligt. Hade havandeskapsförgiftning med min första flicka och vill INTE ha det igen. Passade på att räkna dagar också, 15 dagar kvar till BF. Efter en såååå lång väntan och längtan så känns det nästan skrämmande nära. Tanken på att förlossningen kommer att börja vilken sekund, minut, timme, dag eller vecka som helst får mig plötsligt att inte känna mig så redo haha. Jag har två dagar kvar på jobbet och sedan ska jag bara koppla av och försöka vila så mycket som möjligt. När kroppen är utvilad och beredd så är nog knoppen också det!
  • PojkarnasMamma85
    fliisan01 skrev 2012-05-14 20:34:29 följande:
    Bara hoppas att de sätter igång snart! :) står inte ut en dag till känns det som!
    Samma här, har samma bf som du och orkar snart inte vara gravid längre!! Men på lördag är bebisen fullgången och då ska jag börja försöka locka ut honom
  • PojkarnasMamma85

Gick upp runt kl 6 då sonen vaknade, gav honom nappen som han tappat och sen gick jag på toa och sen klädde jag på mig. På den tiden hade han somnat om igen, så jag får lite egentid här även om jag är skittrött! Natten har bestått av mycket kissande och nu när jag vaknat känner jag av fogarna igen *suck* Dem som varit bra jättelänge nu. Gör ont i blygdbenet och de bakre fogarna plus ligamenten. Blir till att vila fram tills förlossningen, har bara några grejor som jag "måste" göra vissa dagar. Bebis kom ut nu!

• Tesssi

Grattis Pepita!

EGO: Har haft en skitnatt, riktigt dåligt med sömn, ont överallt - igår kväll började det göra riktigt ont i ryggen, så hela natten och morgonen har det känts som om jag ska gå av där det gör ont.

Säger som er andra: Kom nu Mini!

• RocketQueen

Har ju sovit bra i två nätter och trodde väl i min naivitet att det skulle fortsätta så. Men icke... Vaknade efter tre timmars "sömn" av att jag hade så mycket halsbränna och sura uppstötningar att varje rörelse gjorde att jag trodde att jag skulle behöva kräkas. Satte mig på sängkanten och försökte samla energi för att gå ner en våning och hälla i mig lite gaviscon, där satt jag fortfarande kvar när mannen kom hem från jobbet vid sex. Då var han gullig nog att hämta åt mig. Tyvärr hjälpte det inte och jag har varit vaken sen halv fem nu... Suck...

Kom nu bebisen! Du är ju faktiskt färdig nu!

• Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2012-05-14 20:51:11 följande:
    Min halsbränna är också hemsk. Dom säger ju att halsbränna är ett tecken på att barnet har mkt hår :) mina tre barn har sett ut som schimpans ungar med massor av kolsvart hår ;) ska bli såå spännande å se hur denna tös kommer se ut
    Ha ha, har fött två barn med lite hår trots redig halsbränna varje graviditet...
  • Havsjungfrun

V. 38 idag!!! Vill ha bebis nu! Maken trodde på att det skulle sätta igång i natt eftersom jag mådde så dåligt hela dagen igår men icke...

UnderbaraPojke skrev 2012-05-14 22:57:20 följande:
     Usch,håller på att dööö av nervositet !! ska in på TUL i morgon pga misstankar om för mkt fostervatten då mitt sf mått ökat tre cm på tio dagar ;/ hon sa åt mig att packa väskan för om deras misstankar stämmer sätter dem igång mig i morgon .... Knappt nervös man e juuuuuh. 
    Håller tummarna!!!
    Baby1112 skrev 2012-05-14 23:05:21 följande:
    Hoppas att din bebis är lika lättvänd som min och att förlossningen inte sätter igång innan vändningsförsöket! Håller tummarna!