• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Åh jag älskar mil underbara fåtölj! Lyckades sova ett par timmar till när jag fick sitta mer upprätt. Nu känner jag mig som en ny människa v.38 nu och bebis är färdigbakad, det firar jag med att åka till helt fel sida av stan och ära lunch med min bror. Ut i solen med det nya humöret!

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-15 11:23:26 följande:
    Åh jag älskar mil underbara fåtölj! Lyckades sova ett par timmar till när jag fick sitta mer upprätt. Nu känner jag mig som en ny människa v.38 nu och bebis är färdigbakad, det firar jag med att åka till helt fel sida av stan och ära lunch med min bror. Ut i solen med det nya humöret!
    underbart!
  • Sweet life

Pepita: Grattis till er flicka!!

Uch jag är så sjukt hormonell just nu....

Började gråta i morse efter att alla gått hemifrån, ingen har sagt ett ord eller grattis om att det är min namnsdag idag... Urlöjligt, jag vet.. Men det bara hände! Sen monterade jag ihop spjälsängen och la ut mattan i bebis rum och då började jag böla igen... Tänk att det bara är 35 dagar kvar till BF!

• tomisamat

Idag är det bara 21 dagar kvar till bebis verkligen kommer. Men jag vet inte vart mina känslor är. Känner mig mest bara lik giltig, typ ska vi ha barn? Vet inte vad det är. Om det är ett sätt för mig att gardera mig då vi har förlorat ett barn. När någon frågar om något så är svart i mitt huvud bebis, vadå bebis!!

• Emma Stark
    tomisamat skrev 2012-05-15 11:57:42 följande:
    Idag är det bara 21 dagar kvar till bebis verkligen kommer. Men jag vet inte vart mina känslor är. Känner mig mest bara lik giltig, typ ska vi ha barn? Vet inte vad det är. Om det är ett sätt för mig att gardera mig då vi har förlorat ett barn. När någon frågar om något så är svart i mitt huvud bebis, vadå bebis!!
    Jag fattar inte heller att jag ska ha barn. Man vet ju att det kommer hända något om några veckor men man har ju ingen aning om VAD.... hur ska man kunna föreställa sig ett liv som kommer se helt annorlunda ut mot vad det gör nu? Jag tror inte att man fattar förrän bebis är ute och har varit här i ett par veckor. Så jag tar dessa känslor med ro :) De är helt säkert normala tänker jag :P
  • NinnaBus

Pepita: Grattis till flickan!!!!

18 dagar kvar till BF...
    Hallå där inne!!!
    Du kan få titta ut snart är du snäll...

• Radiant

Hej!

Har följt er på forumet ett tag, men har inte skrivit något. Hoppas det är okej att man joinar? :) Väntar en liten pojke den 21 juni, det blir mitt första barn. Har inga nära vänner som har barn så har lärt mig en hel del från detta forum och andra liknande.

Kul att läsa att man inte är ensam om diverse krämpor och sånt!

Annars går det rätt bra, tror vi har det mesta under kontroll (he he), håller på att packa bb-väskan lite smått men känner att jag har fastnat lite. Hur mycket kläder ska man ha med sig? Vi har ingen bil men bor max en halvtimme med buss/taxi från sjukhuset om man behöver hämta mer. Har innetofflor och en bomullsmorgonrock från ikea som jag tänkte svassa runt i i korridorerna typ.. :P Något som man verkligen inte får glömma?

Tack på förhand!  

• Havsjungfrun

Har så jäkla ont i magen på höger sida igen. Ligger med TNS:n på men tycker inte att det hjälpt efter 40 min. I torsdags var den jättebra. Tog dock ett varmt bad först då men nu vet jag inte om vi har något varmvatten och jag vågar mig nog ändå inte på något bad när maken inte är hemma, inte säkert att jag tar mig ur Obestämd. En dusch kanske jag ska testa när sonen kommit med skolbussen om en liten stund.

• lycka 4

Usch så mycke sd å tryck ner :( orkar knappt ta ett steg