• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Memso

Var hos BM idag, alla värden och så såg bra ut.. Huvudet har vart neråt och ruckbart i över en månad MEN nu har han vänt sig och ligger i säte!!! Har fått tid till ett vändningsförsök i nästa vecka. Lite nojjig över detta, någon som gjort ett vändningsförsök tidigare??

• Emma Stark
    Memso skrev 2012-05-15 20:28:26 följande:
    Var hos BM idag, alla värden och så såg bra ut.. Huvudet har vart neråt och ruckbart i över en månad MEN nu har han vänt sig och ligger i säte!!! Har fått tid till ett vändningsförsök i nästa vecka. Lite nojjig över detta, någon som gjort ett vändningsförsök tidigare??
    Men jösses :S Har du känt när han har vänt sig? 
  • Memso
    Emma Stark skrev 2012-05-15 20:32:27 följande:
    Men jösses :S Har du känt när han har vänt sig? 

Nej jag har ju inte det, därför det kom som en chock! Men har känt att rörelsen på honom har vart annorlunda, inte lika mycket och inte lika kraftiga. Har trott att det var för att han var fixerad och inte kunde röra sig lika mycket, men nej han ligger åt fel håll!

Kan man vägra ett vändningsförsök tro? Känner mig inte alls bekväm med det..
  • Emma Stark

Klart du kan vägra, men risken är ju stor att det blir kejsarsnitt isf.. Jag hade försökt vända :) det ska inte vara så farligt har jag hört. Det är som när barnmorskan känner efter hur barnet ligger fast hon puttar runt barnet liksom :) det kommer inte vara nån som hänger och hoppar på magen på dig :) men upplevelsen är säkert olika för alla såklart :) bara man slappnar av så går det jättebra :)

• Baby1112
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-15 16:03:52 följande:
    Då vart man hemma igen =)
    Ultraljudet visade att jag höll mig preciiiis inom gränserna för mängden fostervatten... skönt att få komma hem iaf =)
    Dock insåg jag på vägen hem hur gääärna jag velat bli igångsatt. Är så trött på att vara tjock och att inget passar. Så trött på allas jäkla komentarer om min storlek heeeela tiden. Jag grät konstant hela vägen hem . Blev ganska dåligt bemött på förlossningen så det stärkte vårt beslut att försöka ta oss till Halmstad.

Dock blev jag lite konfunderad .... är i v 36+3 och bebisen vägde redan 3778g ?????? Jag fick panik direkt och tyckte att HJÄLP, jättebebis !!! Men dem på förlossningen tyckte han var normal ? Men på papperna jag fick står det att han är 31% över förväntad vikt ???
    Kan någon hjälpa mig reda ut om jag eller BM har rätt?

Ikväll ska jag äta pizza och bara sura och gråta i soffan !!!        
    Jag fick göra TUL i fredags pga minskad aktivitet i magen. Då var jag i 35+2 och mini beräknades väga 2300 gram ungefär. Det fick jag höra var normalt... Men har ingen aning???
    Sådär ja
  • Pluttan

Memso: Klart du kan vägra det.
    Det är ju din graviditet  och därmed du som bestämmer. Annars vore det ju konstigt.
    Men läste någonstans att de flesta vändningsförsök lyckas.
    Gör det som känns bäst för dig.

• Memso

Tycker det gör ont när hon känner på magen i vanliga fall! Men har en vecka på mig innan vändningen, så jag håller tummarna på att han hinner vända sig själv :) vore ju så skönt!

• Baby1112
    RocketQueen skrev 2012-05-15 19:50:22 följande:
    Jag fick missfall precis innan jag blev gravid den här gången, så om jag går över två veckor (vilket jag räknar med att göra) så har jag varit gravid i nästan ett år. Inte så konstigt att man börjar tröttna på det nu va?
    Vad skönt ändå att det tog sig så fort igen... :)

Har en dotter som är ett år. Blev gravid när hon var fyra månader. Så det känns som jag nästan varit gravid i två år... :P 
    Sådär ja
  • Bumman79
    Memso skrev 2012-05-15 21:06:56 följande:
    Tycker det gör ont när hon känner på magen i vanliga fall! Men har en vecka på mig innan vändningen, så jag håller tummarna på att han hinner vända sig själv :) vore ju så skönt!
    Håller med sist när BM kände vart huvudet låg (neråt) då gjorde det lite ont faktiskt...