• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Jag tror att vi ska ta reda på könet. Förra grav gjorde vi inte det. Den här gången är vi mera nyfikna men ja har inte riktigt bestämt mej om jag vill veta så vi får se när den dagen är kommen :) idag mår ja som alla andra dagar. Sådär, lite illamående och väldigt trött. Såg att någon tidigare hade skrivit om bruna flytningar. Jag har haft det o en vecka ingefär o va ja har hört så är det väldigt vanligt och inget farligt men nu börjar dom avta så det känns skönt. Man blir ju lte nojjig ;) imorgon ska vi in på vul! Gissa om jag längtar!!!!

• mammie86

Godmorgon:)
     sitter och dricker morgonkaffet. snart ska jag ta bussen in till specmvc och göra Vul så jag kan få ett datum på min bebis och förhoppningsvis se ett litet hjärta slå!!

• smultron87

vi ska inte ta reda på könet även om det vore kul med andra barnet.
    tänker inte köpa nya kläder innan, vi har ju kläder från sonen.
    och om det blir en tjej så får vi köpa kläder när den är född ist helt enkelt.
    vi har ju massor av unisex kläder upp till strl 56 så.

• PIO

Mammie86- lycka till idag! Håller tummarna för att det lilla hjärtat ska ticka fint!

• Tess1979

Nu har jag ringt och bokat tid till mvc för inskrivning. Fick tid den 14 nov, då kommer jag att vara i v.10+0. Jag sa att jag inte ville komma på hälsoinformationen, men det var tydligen något nytt dom börjat med att visa en film om KUB/NUPP-test. Så eftersom jag sa att jag ville göra det testet så fick jag en privat tid (inte i grupp alltså) med min barnmorska, så jag kommer att få se filmen och få lite information av henne. Det blir nästa tisdag den 1 nov.

• Annam85

Man ska aldrig ta ut något i förskott....

Var på VUL idag pga en vecka med avvikande flytningar och en ch annan blodblandad sådan. Var inställd på att få med mig tabl hem och hela faderullan, MEN på bilden syntes en till synes frisk liten krabat med starkt tickande hjärta. Enligt läkaren 7+0, vilket jag tror kan stämma rätt så bra.

Faran är väl inte över och är ffa så tidigt i grav att det fortfarande kan hända saker. Men just nu lever det där inne och mår bra och förklaring till varför det varit som det varit kunde han inte säga... . =)

• Gullgrodan

Mammie:Vad fick du se? Vilken v är du i? Gör vul på ons. =)