• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    MissFörstånd skrev 2012-05-22 13:48:11 följande:
    Ninna - Jippie va kul! Lycka till!!!

Vet att vi diskuterat detta förut men hur känner ni inför avnavlingen? Visst var det bättre med sen avnavling? Vad innebär då sen? Måste man säga till om detta?

jag pratade med bm om det och här på kalmar förlossning är det rutin med sen.. ett tag hade de tidig men behöver i alla fall inte skriva det i förlossningsbrevet. Så du kan väl höra med din bm vad som gäller där du ska förlösa?
  • mycketsaft

Grattis Tesssi, och lycka till NinnaBus!

• LillSnurr82

Grattis Tessi och lycka till NinnaBus :)

Nu har jag vart hos bm.
    Allt såg jätte bra ut och bebis låg långt ner och mycket fixerat:) lät på min bm som hon inte trodde vi skulle ses någon mer gång innan liten kommer till världen :) vecka 36+1 nu som sagt :)

Nu blev jag lite stressad:)

• LillaGrynet

Det måste vara slemmisen som lossar på mig.. När jag fick på toa var det som en gelé klump i trosan.. Kan väl inte vara nått annat!? Någon som vet hur lång tid det kan ta innan det kör igång på riktigt? Blir så orolig, men kan inte med och ringa till förlossningen för en sån "liten" grej:-/

• 84Maria

Grattis Tessi!

Jag brukar alltid gilla vämen men nu när den har kommit så tror jag att jag håller på att svettas ihjäl... Och hur kanman klä sig när man måste ha stödstrumpor för att inte fötterna ska svälla sig stora som balonger och öka på åderbrocken som man har fått under graviditeten...
    Vill att dom här sista veckorna ska gå fort nu så man kan känna sig lite mer normal och kunna gå i kortare byxor alternativ kjol...
    Matlagningen har blivit allt svårare och får jag inte ont i fogarna så får jag ont i hälarna när jag står för länge.     

• Ensortsmamma

Åh man blir alldeles pirrig i kroppen när man hör om alla som är på gång och ni som redan fött.

Jag längtar som en tok efter bebis nu, men tänk vilken omställning de blir. Iallafall för oss som nu har kämpat så efter att Maja dog och föddes. Jag har nog inte fattat att de verkligen kommer en bebis denna gång och helt ärligt så vågar man inte hoppas fullt ut heller. Men de jag tänkte säga va att vi är lite dåliga på att ta vara på vår tid som gravida, de är ju ändå bara 9 mån. ( säger jag som gör allt för att få ut bebis) men iallafall så tror jag att man nånstans kommer att sakna magen lite sen när bebis gallskrikit konstant i flera timmar..
    Så passa på att mys med ers magar den sista tiden som är kvar ( även om de är sjukt tungt, varmt och skit jobbigt) :)

• Tre Flickor

gammelmamma - Tack så mycket och jag håller som sagt tummar och tår för att du får din igångsättning på torsdag. Lycka till Glad

NinnaBus - Åååååh vad spännande och roligt. Lycka till Glad

Tesssi - Stort grattis till Algot Nalle. Glädjande att höra att du blev nöjd med din förlossning Solig

• Lina007

Grattis Tesssi och ett stort lycka till till dig, NinnaBus!

Har här ni i alla fall en som kommer föda i juni, det är rena rama lugna gatan här.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma

Grattis till Algot och lycka till Ninna bus.

JAg vet att jag kommer sakna fosterrörelserna för jag glömmer hur dom känns direkt efter