• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mycketsaft
    Uddabus skrev 2012-05-22 12:39:33 följande:
    Är det verkligen ingen annan som får ont?? Av sparkar, boxar osv???

Har inte haft så med dem andra inte på detta sättet iaf... Känns som han boxar sig ut eller gräver med fingrarna eller nåt....

Jo jag, ibland blir jag nästan tokig, det känns som att skinnet ska brista och en fot eller nått ska komma ut. Sen sparkar (eller vad det är) mot revbenen kan göra riktigt ont plus att den gör något nere i blygdbenet och det ilar så man vet inte vad man ska ta sej till.. snart sliter jag ut barnet själv! 
  • IdaElinLivia040611
    NinnaBus skrev 2012-05-22 13:39:01 följande:
    Nu så
    Var tydligen nån mening med att jag skulle missa kursen idag....
    En rejäl vattenavgång för ca en halvtimme sedan. Splosch och vatten överallt... Och det fortsätter rinna... Så ingen tvekan om att det är vatten...
    Pratat med förlossningen. Det har ju gått snabbt med de två första och vi har en timmes resväg.
    Just nu avvaktar vi lite för att se om värkarna ska öka i styrka och regelbundenhet...
    Händer inget mer innan kvällen så ska vi åka in på kontroll men får komma när vi vill om vi inte vågar vänta hemma...
    Tjohoo...
    Så det lär ju i alla fall bli bebis inom en snar framtid...         
    Åh...myyyys. Lycka till!!!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • zenoble

Lycka till ninabus! Du hade bf en dag innan mig så tycker det kan bli jag imorgon då;) hoppas allt går bra!

• Dancia

Ninnabus: å då är det ju igång! Vänta inte för länge bara eftersom det gick fort sist :).

• Tesssi

Nu är vi hemma igen med vår son, Algot.

Vattnet gick tidigt i söndagsmorse. Var inne på kontroll på morgonen men då var inte värkarna tillräckligt starka. Åkte hem och vilade tills klockan var 15.30, då blev i inskrivna på förlossningen.

Klockan 19.15 föddes vårt underverk. Det gick verkligen så smidigt. Mycket bättre än jag vågat hoppas på.
    Han föddes i v.37+2, 3280g och 49 cm lång.

• Sweet life
    Tesssi skrev 2012-05-22 14:42:56 följande:

Vattnet gick tidigt i söndagsmorse. Var inne på kontroll på morgonen men då var inte värkarna tillräckligt starka. Åkte hem och vilade tills klockan var 15.30, då blev i inskrivna på förlossningen.

Klockan 19.15 föddes vårt underverk. Det gick verkligen så smidigt. Mycket bättre än jag vågat hoppas på.
    Grattis till er lilla kille!
  • Elvis Mamma

Å va spännande NinnaBus! Lycka till nu Grattis till eran Algot Tesssi! Nu går de undan med bebisfödandet Undra om de blir några juni bebisar alls tro?

• zenoble
    Tesssi skrev 2012-05-22 14:42:56 följande:

Grattis låter ju som det gick toppen! {#emotions_dlg.flower}