• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Stort grattis... :) vet inte varför jag kallar honom bebis fortfarande... Har ju bestämt mig för Charlie :)

• Lina007

BM-besök v. 39 (38+1)

Blodtryck: 130/85

Hjärtljud: 135/min

Blodvärde: 133

Blodsocker: 6.1

SF-mått: 36 (vuxit ytterligare 3 cm sen sist)

Läge: väldigt långt ner och ytterst lite ruckbar, så mer eller mindre fixerad och det var väl det jag kände häromveckan.

Fick åka tillbaka till vc efter ungefär 1,5 timme för att träffa läkaren då BM ville att jag skulle ta några prover då jag de senaste tre dagarna varit väldigt matt, orkeslös och hjärtat har rusat iväg stundtals. Men värdena såg jättebra ut och jag hade en "förkylningssänka". 150 kr rätt i sjön för något jag önskat BM hade kunnat berätta för mig istället... :-S Hoppas bara att det släpper, åtminstone den här jobbiga rethostan, tills det väl är dags!

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma

JAg som skulle göra så mycket i dag har mest fått ligga, har en fruktansvärd yrsel och huvudvärk. TRor det är för att jag har slarvat lite med järnet. Nu har jag tagit dubbel dos och ligger på soffan inne och äter jordgubbar. Bäst att passa på om det skulle vara så att även denna bebis blir känslig mot jordgubbar. Visst är det järnrikt också? Hoppas kraften kommer tillbaka, jag har endel jag måste göra i dag och i morgon

• Lina007

Jag har de senaste nätterna sovit på soffan för att jag vaknar av minsta rörelse när jag sover i sängen och har så jävla ont i ryggen sen när jag vaknar.

Under natten som var så har jag vaknat ett flertal gånger av att jag trott att vattnet har gått, men gissa vad snopen jag blev när jag insåg att jag "bara" svettades sjukt mycket om benen...

Kan vätskan som jag samlat på mig, mestadels i benen, bidra till dessa svettningar? :-P Ibland kan jag vakna och vara dyblöt från knäna och neråt, inget mer.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Havsjungfrun

Tessi: Grattis till er lille kille Baby!

NinnaBus: Åh, vad spännande! Lycka till!

Idag har jag varit hos bm. Allt såg jättebra ut. Bebisen är fortfarande rörlig och det kommer den nog vara tills det blir dax. Fick en lyck till-kram när jag gick för nästa gång är inte förren på BF och då hoppas både hon och jag att det ska vara klart.

Ang. sen avnavling så är det rutin här på NÄL också numera så det behövde jag inte skriva som ett önskemål.

Laddar inför kvällen då dottern ska ha avslutning med sin förskoleavdelning i skogen. Går tydligen magsjuka där nu. Pratade med en kompis i morse vars son spydde på sin dagisavd. igår morse och hon var sur över att brodern inte fick vara på dagis idag. Kan tillägga att hon är distriktssk... Då dottern bara har en dag kvar den här veckan har maken och jag bestämt att hon ska vara hemma då för att undvika att få hem en magsjuka, verkligen inget man drömmer om just nu.     

• Tesssi

Tack för alla gratulationer. {#emotions_dlg.flower}
    Det är verkligen fantastiskt!

(Var hittar jag tråden för de som redan fött?)

• RocketQueen

Jag gjorde en ny tråd som heter Juni-barnen. Kan tyvärr inte länka eftersom jag sitter med mobilen, nån annan kanske kan? Annars finns den längre bak i tråden.
    Jättemycket grattis till dig! Jag är såååå avundsjuk

• LillaGrynet

Ingen som vet när det brukar köra igång när slemmisen gått? Återbildas den såhär sent i graviditeten?