• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-22 16:25:33 följande:
    Stämmer bra gammelmamma, jordgubbar innehåller massor av järn så moffla i dig med gott samvete

Å då ska jag nog fjäska lite för mannen så han åker och köper en ask till:)Skrattande
  • Tullamulla

Hej på er alla! Här är en flitig läsare som nästan aldrig hinner skiva själv dock...Stort grattis till alla er lyckliga som redan fått era guldklimpar! Och lycka till alla som är på G. Jag var hos BM idag, v 35+3 och var i stort sätt säker på att mini fixerat sig nu och att det började närma sig. Har massor av förvärkar o tryck nedåt och dottern kom ju 36+4 och son som är äldst kom 37+6. Blev inte riktigt det beskedet, bebis har vänt på sig och ligger nu i säte. Hon kollade med UL. Så nu blir det vändningsförsök på tors nästa v. Har för mig att ni är några här som varit med om samma sak? Hur stor chans är det att den vänder tillbaka självmant? Och att försöket lyckas? Har bara tagit för givet att det ska bli som med de andra två så snitt har jag inte funderat på hur det skulle vara....men det får det bli om den inte kommer på rätt köl igen. Nu håller jag tummarna för att inget drar igång innan dess, då vet jag inte hur dem gör.? Glädjande var iaf att mitt HB var högre än vid inskrivningen, detta utan järmtabletter Önskar er alla en skön kväll o tack för att jag vara med på ett hörn i tråden, ni förgyller mina dagar

• LillaGrynet

Ingen som vet när det brukar köra igång när slemmisen gått? Återbildas den såhär sent i graviditeten?

• Pluttan

Grattis till sonen Tessi.

Välkommen till vår tråd Tullamulla.

Idag har jag nästan smällt bort. Jag klarar inte denna hettan så stor som man är nu. Idag har vi haft upp mot ungefär 24 grader. Jag som älskar värmen i vanliga fall.

• PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 18:15:16 följande:
    Ingen som vet när det brukar köra igång när slemmisen gått? Återbildas den såhär sent i graviditeten?
    Det kan tyvärr dröja veckor! Min har släppt ordentligt vid två tillfällen och det kommer fortfarande slemklumpar emellanåt så jag gissar på att den återbildar sig av någon anledning.
  • LillaGrynet

PojkarnasMamma: Attans också hoppades på att det var på G nu och att den inte återbildas mer nu när man är så långt gången.. Fast klart nån vecka till får hon gärna stanna.. 36+5 idag!:)

• Emma Stark
    Tullamulla skrev 2012-05-22 18:00:03 följande:
    Hur stor chans är det att den vänder tillbaka självmant? Och att försöket lyckas? Har bara tagit för givet att det ska bli som med de andra två så snitt har jag inte funderat på hur det skulle vara....men det får det bli om den inte kommer på rätt köl igen. Nu håller jag tummarna för att inget drar igång innan dess, då vet jag inte hur dem gör.?  
    Jag kan svara på de frågor jag vet iaf :P Jag vet att 50% av vändningsförsöken lyckas och om värkarbetet drar igång när bebis ligger i säte så blir det ett kejsarsnitt eftersom man inte vänder bebisen när värkarna är igång :)
  • lycka 4

Fast jag tror inte den återbildar sig när den går sent , därimot behöver det tyvärr inte alltid betyda något att den släppt