• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Pluttan: Jag vet precis hur det känns :-/ Brukar frysa in vatten i halvliterspetflaskor. Dessa sitter jag med på magen bland annat. Det svalkar lite iaf men emellanåt känns det som att man ska svimma av värmen tycker jag. Tur att det snart är över...

• Baby1112

Grattis Tessi!!!

Välkommen Tullamulla!!!

Var och röntgade bäcken idag. Är 5 mm för tight i ingången för att föda i säte. Det positiva var dock att bebis nu vänt sig ner med huvudet igen. Men är ytterst rörlig, så den skulle mycket väl kunna snurra igen.
    Ska på extra koll nästa vecka för att se om den ligger kvar, annars blir det nytt vändnings försök. Misslyckas det då blir det snitt... :(
    Hoppas mini stannar med huvudet ner nu!!!

• zenoble

Baby1112- håller tummarna för att den lilla ligger kvar så att du slipper snitt! Jobbigt att gå och tänka på det kan jag tänka mig..

• Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-05-22 15:26:09 följande:
    Åh man blir alldeles pirrig i kroppen när man hör om alla som är på gång och ni som redan fött.

Jag längtar som en tok efter bebis nu, men tänk vilken omställning de blir. Iallafall för oss som nu har kämpat så efter att Maja dog och föddes. Jag har nog inte fattat att de verkligen kommer en bebis denna gång och helt ärligt så vågar man inte hoppas fullt ut heller. Men de jag tänkte säga va att vi är lite dåliga på att ta vara på vår tid som gravida, de är ju ändå bara 9 mån. ( säger jag som gör allt för att få ut bebis) men iallafall så tror jag att man nånstans kommer att sakna magen lite sen när bebis gallskrikit konstant i flera timmar..
    Så passa på att mys med ers magar den sista tiden som är kvar ( även om de är sjukt tungt, varmt och skit jobbigt) :)
    Jag läste din historia om Maja och blev alldeles tårögd det var så sorgligt att läsa samtidigt som det är så roligt att du snart får din dröm uppfylld! 
    Jag trodde först att något hände barnet i magen som det för ett fåtal kan göra men sen när jag läste att det hände en olycka så kändes det ju ännu sorgligare... men som sagt NU ska du få bli mamma igen och få din efterlängtade bebis. :).

Jag känner lite liknande oro trots att jag inte förlorat ett barn...jag får lite dumma tankar där jag undrar om jag verkligen ska få ett friskt, levande barn...sen känner man sig dum å tänker "det är väl klart"! Eller?
    Kanske för att jag inte trodde att jag kunde få barn då det tog 2 år att bli gravid. Det var som att man sörjde hela andra året..å sen plötsligt hände det!  Men man är fortfarande orolig...vill att veckorna ska gå så man får sitt barn å slipper denna ovisshet..å får se att allt är ok. Samtidigt är man oroad över förlossningen oxå :P.
    Men bara barnet mår bra så får man väl stå ut med smärtan...
  • Tullamulla
    Baby1112 skrev 2012-05-22 20:32:03 följande:
    Grattis Tessi!!! Välkommen Tullamulla!!! Var och röntgade bäcken idag. Är 5 mm för tight i ingången för att föda i säte. Det positiva var dock att bebis nu vänt sig ner med huvudet igen. Men är ytterst rörlig, så den skulle mycket väl kunna snurra igen. Ska på extra koll nästa vecka för att se om den ligger kvar, annars blir det nytt vändnings försök. Misslyckas det då blir det snitt... :( Hoppas mini stannar med huvudet ner nu!!!

Tack för välkomnande! Är det vanligt att bebisen håller på att vända på sig? Funderar på hur stor chansen är att vår vänder sig tills nästa torsdag..är lite nervös för vändningsförsöket. Man har ju hört en o annan skräckhistoria kände du när er bebbe vände sig neråt igen.? Emma S: tack för dina svar. Har lite för mycket förvärkar för att känna mig lugn.
  • Bumman79

Å ännu fler bebisar på G och som kommit vad kul å grattis :).

• gammelmamma

JAg brukar använda mig av vattenslangen och spruta ner mig med emellanåt! Ser nog ganska kul ut men men det får man bjuda grannarna på:)

• Uddabus

Jag tycker mest det är skönt med värmen för en gångs skull. 22-23 grader i skuggan o jag njuter... Äntligen värme efter allt frysande... Mmm