Sweet life skrev 2012-05-23 14:29:21 följande:
Jag vill bara strypa min handläggare på försäkringskassan!!! Efter 6 veckor ringer hon idag och meddelar att beslutet för min FP är klar och det blir 180kr/dag. Enligt henne finns det ett glapp mellan studier och arbete, jag har dock papper på att jag då var inskriven på AMS.. Så nu ska det överklagas och bråkas!! Kan man inte bara få njuta sista tiden?
Usch vad tråkigt! Hoppas din överklagan ger resultat! Så otroligt tråkigt att man alltid måste bråka om saker och ting.
Lina007 - GRATTIS till lilla flickan! Hoppas ni mår bra allihopa och att din hosta försvinner snart.
Ett tips om FK också är att man ska betala in mer i skatt än vad de drar. Man kan ändra de uppgifterna själv på sin personliga sida. Jag fick restskatt när jag varit mammaledig med dottern för FK drog bara 29% och det hade jag missat.
Tisdagen var en tuff dag för det var ju då dottern föddes men bara den dagen var förbi så känns det ok. Såhär länge har jag aldrig varit gravid förut, är nu i 37+4. Bm sa att bebisen får komma när den vill nu och inte mig emot

. Samtidigt är det lite läskigt, kanske ska sätta mig ute i solen och läsa min "andnings-bok" igen