• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Här är en till som tycker att det känns som evigheter kvar. Idag har jag exakt en månad kvar till BF. Har ju väldigt mycket förvärkar men jag vågar ändå inte tro att jag får så mycket tidigare eftersom jag hade det även med andra barnet och ändå kom hon inte ut förrän 5 dagar innan BF.

• Elvis Mamma

Stort Grattis till flickan Lina007! Lycka till idag Gammelmamman, håller alla tummar för att ni får stanna å träffa er lilla bebis!

• Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 08:42:02 följande:
    En bekant till mig sa nyss att magen inte blir hård vid riktiga värkar? Stämmer verkligen det? Det trodde jag var en förutsättning....?!

Jo den blir hård :). Men man känner inte av att det spänner på samma sätt som det gör när man får förvärkar, då känner man att den blir hård. För mig har förvärkar och riktiga värkar varit väldigt annorlunda. Med andra barnet gjorde det rejält ont redan från första riktiga värken så när det väl drog igång på riktigt var det ingen tvekan. När jag hade förvärkar kände jag hur det spände i hela magen och som mensvärk men när de riktiga värkarna kom kände jag bara en rejäl mensvärksmärta blandat med magknip och panik bajsinödighet ;). Därför kommer jag vänta på den känslan denna gång för att tro att det är på riktigt och inte luras av kraftiga och täta förvärkar :).
  • Nangijala

Jisses vad det händer saker här! Stort grattis till flickan Lina007!!
    Vill också att bebis ska komma ut nu, är så trött på att ha såhär vansinnigt ont i urinvägarna :(

• fyrklöver81

GRATTIS LINA!!!!!!

Ja nu är det spännande här!

1månad kvar för mig, men jag tror att jag kommer föda tidigare, haha, varfrö vet jag inte, önsketänkande!

TREVLIG SOMMARDAG ALLA!!! 

• Emma Stark

Oj, här har det hänt grejor medan man har fått sin skönhetssömn :O Herregud som ni forsar vatten så skulle man ju kunna tro att översvämning är nära ;)

STORT grattis Lina007 till liten bebis :D :D Och lycka till ni andra som förmodligen redan fått bebis men inte uppdaterat här ;)

Bara jag kvar nu då... typ :P 

• Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 08:42:02 följande:
    En bekant till mig sa nyss att magen inte blir hård vid riktiga värkar? Stämmer verkligen det? Det trodde jag var en förutsättning....?!
    Hm, kommer inte riktigt ihåg. Det var inte fokus just då...
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-05-23 14:29:21 följande:
    Jag vill bara strypa min handläggare på försäkringskassan!!! Efter 6 veckor ringer hon idag och meddelar att beslutet för min FP är klar och det blir 180kr/dag. Enligt henne finns det ett glapp mellan studier och arbete, jag har dock papper på att jag då var inskriven på AMS.. Så nu ska det överklagas och bråkas!! Kan man inte bara få njuta sista tiden?
    Usch vad tråkigt! Hoppas din överklagan ger resultat! Så otroligt tråkigt att man alltid måste bråka om saker och ting.

Lina007 - GRATTIS till lilla flickan! Hoppas ni mår bra allihopa och att din hosta försvinner snart. Baby   

Ett tips om FK också är att man ska betala in mer i skatt än vad de drar. Man kan ändra de uppgifterna själv på sin personliga sida. Jag fick restskatt när jag varit mammaledig med dottern för FK drog bara 29% och det hade jag missat.

Tisdagen var en tuff dag för det var ju då dottern föddes men bara den dagen var förbi så känns det ok. Såhär länge har jag aldrig varit gravid förut, är nu i 37+4. Bm sa att bebisen får komma när den vill nu och inte mig emot . Samtidigt är det lite läskigt, kanske ska sätta mig ute i solen och läsa min "andnings-bok" igen   
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ