• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

GRATTIS till bebisen Lina 007...och kämpa på ni som är på gång.

Jag vill OCKSÅ!!!!! Känns extra drygt bara för att man trodde att det skulle bli tidigare. På måndag är det 37+0 alltså v38 så då e han välkommen.
    Har många sammandragningar mot eftermiddagen och kvällen om jag rör mig mycket. Men det e ju inget regelbundet. Men det e så pass att jag måste stanna och andas nu för att det ska släppa. Tror det är för att magen och bebis e så stor nu att det lixom blir mer kraft i det.

Sååå underbart väder. Jag plågas inte alls av värmen, älskar den lika mycket so vanligt. Sitter och solar mest hela dagarna (fast inte magen :P) blir inte så fint då efteråt.

På kvällarna efter middagen känns det som om magen omöjligt kan bli större. Känns verkligen som att den ska spricka. På morgonen känns det mycket bättre. Nu vill jag ha ut bebis och börja kunna röra mig igen. Långa raska promenader med syskonvagnen vill jag ha!!!!!!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Polarlantis

Grattis Lina007!!!

Jösses vad det skvalar vatten till höger och vänster, heja alla! Jag börjar morgonen med mensvärk...

Kan dock inte fatta att det snart kommer gälla MIG och att JAG ska åka in på FL och hem med ett barn - förhoppningsvis...helt ofattbart! Det är ju INTE ALLS LÄNGE KVAR NU JU!!! WIII!    

• PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-05-24 07:26:02 följande:
    Kl 05.59 fick vi äntligen välkomna lilla lillasyster till världen med 2720 gram och 48 cm.

Min förkylning och rethosta gjorde att det drog ut lite på tiden och jag var sååå trött. Men ut kom hon - till slut!
    Stort grattis!!

Fia87 hoppas du också har din bebis i famnen snart!

Måste bara säga att jag är SÅ avundsjuk!! Har haft förvärkar i flera veckor nu och för varje vecka som går kommer de oftare och gör mer ont. Men inte skymtar jag någon bebis för det! Igår natt hade jag ju regelbundna värkar i över en timme och sen försvann det bara. Igår kväll fick jag en värk och sen inget mer. Nu på morgonen har jag haft småvärkar, men inget som direkt gjort ont. Blir galen på detta! Vill också att vattnet ska gå eller att värkarna kommer tätt! Gah!!!

Men jag är SÅ glad för alla er som får sina bebisar nu och som är på g, lycka till allesammans!!

Ska snart till bm, hoppas detta är sista besöket och att han har fixerat sig. Ska även fråga om hon inte kan vara snäll och undersöka om jag öppnat mig något. Fast det brukar de inte göra, men har en ny bm nu så hon kanske tycker annorlunda :P
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-05-23 20:31:20 följande:
    En fråga: imorse när jag vaknade å var kissnödig typ varannan timme så kändes det som att magen var hård å öm är det sammandragningar man har då? :P. Å blåsan gör ont...trots att man kissat ofta hela natten...

När jag gick på stan igår en kort bit fick jag som mensvärk långt ner i magen och det kändes som att det låste sig lite när jag gick så jag fick gå i snigelfart...och sätta mig och vila ofta. Är det oxå SD när det händer? Känns som att jag är den enda som inte har koll på det där med SD...
    Sammandragning=magen blir hård, utan smärta
    Förvärk=magen blir hård med smärta, ofta som mensvärk

Lite knepigt att blåsan gör ont dock, du har inte åkt på en urinvägsinflektion?
    LillaGrynet skrev 2012-05-23 20:11:21 följande:
    Ni som fått barn innan på naturligt sätt.. Har era bebisar varit väldigt aktiva dagarna innan det kör igång!? Jag blev ju igångsatt med sonen.. Men igår sen proppen börja lossa har det varit full fart i magen och den är jätte hård nästan hela tiden...
    Kommer inte heller ihåg riktigt men skulle snarare tro att de "vilat sig i form"...

• Havsjungfrun

Gammelmamma: Stort lycka till idag! Hoppas att du snart har bebisen i din famn {#emotions_dlg.flower}. Kram

• Havsjungfrun

Gammelmamma: Stort lycka till idag! Hoppas att du snart har bebisen i din famn {#emotions_dlg.flower}. Kram

• Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-05-24 07:26:02 följande:
    Kl 05.59 fick vi äntligen välkomna lilla lillasyster till världen med 2720 gram och 48 cm.

Min förkylning och rethosta gjorde att det drog ut lite på tiden och jag var sååå trött. Men ut kom hon - till slut!
    Stort grattis till er lilla tjej Baby!

Håller tummarna för er som är på g!!!

Vill också ha bebisen nu, v. 38+2, men har förlikat mig med att jag inte kan påverka det och att den kommer när den kommer! Med sonen som föddes en månad förtidigt ville man ju bara att han skulle stanna kvar ett par veckor till... Färdknäppen hjälper i alla fall inte, har testat två gånger de senaste dagarna och inget har hänt. Det gäller dock att passa på så länge det går Flört 
  • PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-05-24 08:11:11 följande:
    Sammandragning=magen blir hård, utan smärta
    Förvärk=magen blir hård med smärta, ofta som mensvärk

Lite knepigt att blåsan gör ont dock, du har inte åkt på en urinvägsinflektion?
    Kommer inte heller ihåg riktigt men skulle snarare tro att de "vilat sig i form"...

En bekant till mig sa nyss att magen inte blir hård vid riktiga värkar? Stämmer verkligen det? Det trodde jag var en förutsättning....?!
  • emma78

Grattis Lina007!!

Här blev det ingen bebis igår som "siaren" hade förutspått:(( Men en hel del förvärkar.....

Tänkte dela med mig av ett litet tips ang ekonomi som har varit på tapeten....
    Jag vet ju att många av er har varit sjukskrivna(precis som jag själv)   under graviditeten.Jag tog kontakt med AFA försäkringar,och det visade sig att jag hade rätt till ersättning därifrån! Dom betalar även ut rekorativt så det är inte för sent att söka! I mitt "fall" gav det ett tillskott på några tusenlappar:))
    Så ring och kolla,det kostar ju inget! Jag tror att det enda kravet är att din arbetsplats har kollektivavtal.Dom kan även stå för ditt pensionssparande under tiden du är mammaledig!!Jag själv hade inte en aning om detta innan,så man har ju några år med förlorat pensionssparande pga mammaledighet:((   Ett litet tips!

Idag är det dax för sonens mR rönken.....håll alla tummar och tår för att det inte är nått allvarligt!!!     

• Dancia

Lina007: Grattis till lilla flickan! Jobbigt att föda med förkylning och hosta men skönt att du äntligen har din bebis hos dig nu :).

Fia87: Lycka till! Även om du kanske redan myser med din bebis nu också :).

Gammelmamma: håller tummarna hårt att du inte blir hemskickad idag :)