• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • virvel
    Zvartaliljan skrev 2011-10-27 11:26:19 följande:
    Vul idag i v.8+4 och läkaren konstaterade en ofostrig graviditet GråterGråter
    För säkerhets skull skulle vi avvakta 2 veckor och göra ett nytt vul innan skrapning. Men han hade inte mycket hopp och därmed inte jag heller Gråter
    Men fy vad tråkigt, det är väl värsta mardrömmen som tyvärr ju drabbar oss ibland. Förstår hur du känner och vilka jobbiga veckor du har framför dig.
  • conda
    För säkerhets skull skulle vi avvakta 2 veckor och göra ett nytt vul innan skrapning. Men han hade inte mycket hopp och därmed inte jag heller Gråter
    Fy vad tråkigt, hade missfalll för några år sedan och vet hur det känns... Kramar!
  • smultron87
    tråkigt =(
  • smultron87

kan man känna om bebisen dött i magen utan att man fått missfall?

jag har aldrig fått missfall så jag vet inte hur det ska kännas ens

• JennieJ

Ni pratar om bristningar och jag själv fick inte en enda när jag vänta nr ett om man bortser dom på brösten men magen inte en enda. Men nr två fick jag över hela magen, sidorna, bena och mer än så. Men då låg han på ett annat sätt som gjorde att magen växte mycket mer.

• mydiamond

Ser att ni skriver lite om bristningar!
    Jag köpte faktiskt en jättebra cream på body shop! Det ska vara den med cacao! som luktar chocklad:)
    Gick ion och fråga om bristningar och då sa hon att det är rätt viktigt att smörja in huden! Visst alla bristningar kan man inte förhindra men hon sa att var noga med att smörja dig hud kanske 2 gånger per dag för att återfukta den och bromsar lite att huden ska " spricka"
    Funkat väldigt bra på miig! har dock lite bristningar på brösten men vbara vita och lite på låren men haft som sagt sen innan!

• smultron87

jag smörjde inte magen en enda gång med sonen och fick inte en enda bristning.
    fick 2 pytte små på brösten pga ammningen.

så som sagt. min syster är sjuksköterska och även BM och andra sjuksköterskor jag pratat med säger att bristningar beror på HORMONER inget annat

• mydiamond

ok ursäkta så mycket! hur kommer det sig att apoteket säljer sån havandeskapsolja som dem förespråkar så mycket?
    för en lite metafor! är det kallt och händerna blir torra spricker dem? eller hur! tar jag lotion och smörjer minskar jag risken att dem spricker om man återfuktar huden?
    Är jag helt ute och cyklar?