• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lucian Caesar
    LillaGrynet skrev 2012-05-30 11:17:53 följande:
    Lucian Caesar: Sa till min BM att slemproppen börjat lossa då sa hon att det är inget å haka upp sig på för det behöver inte betyda att något är på gång utan du kan ändå få gå över tiden.. Gaah! Andra har sagt att det brukar köra igång inom 2 v från att det börjat gå å i vissa fall lossnar den under förlossningen..

Å ska du föda i VBg..
    Hört att det ska vara bra där
    Tack för alla svar!! Har ju ändå fött 2 barn innan men har ingen direkt koll på slemproppen. Tror den gått i samband med förlossningarna bägge gångerna..

Jag har fött bägge gångerna i Varberg & har vart jätte nöjd med både förlossning & bbtiden..  
  • Lucian Caesar
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-30 11:56:35 följande:
    Slemproppen sitter ju i själva slidan och har ingenting med tappen att göra. Så visst kan man öppna sig utan att den lossnar:)

Hoppas också att det händer något snart. 19 dagar kvar men min andra kom i v 37 och min tredje i 25 så jag har ju trott att denna ska dyka upp i maj, men det känns inte som det. Min slempropp håller på att lossna i omgångar nu och jag har ett riktigt tryck neråt och molvärk i ryggen. Så inom en vecka kanske ;) 

Tack!!! Det hade ju vart surt att gått med alla dessa förvärkar om dem inte gör nån större nytta hahaha vilket dem ju säkert gör ändå Skrattande när jag fick min andra son var jag öppen 6 cm när jag kom in till förlossningen & hade haft en del förvärkar då med..

Hoppas att det sätter igång för dig snart då!! kan tänka mig att det lätt känns som att man går på övertid om man fått tidigare sina andra graviditeter?!  
  • gizmolarson

Mycketsaft- jag har oxå problem, min arbetsgivare skriver bara fel uppgifter.. Har inte heller skickat in till fk å jag har redan fått bebis :/

• LillSnurr82

Jag bytte bm för ett par gånger sen då jag inte alls gilla min förra. Hon visste inte mycket och tyckte hela tiden hon verka så osäker. Hon boka in mitt 25 veckors besök en månad för sent också. Att hon sen bröt på ett annat språk som gjorde att jag knappt förstod vad hon sa all gånger gjorde inte saken bättre. Så jag bytte. Jag ringde bara mitt mvc och bad dem byta bm till nästa besök.

• Havsjungfrun
    mycketsaft skrev 2012-05-30 12:27:47 följande:
    Grattis till alla bäbisar Skrattande Har problem med föräldrapenningen.. Min arbetsgivare har fortfarande inte skickat in löneuppgifterna till FK och jag har bf 6/6.. Ringer varje dag men han svarar aldrig, fick nu veta att han är på tjänsteresa till på fredag.. suck.. Han har haft blanketterna sedan första vardagen efter påsk.
    Måste arbetsgivaren fylla i intyget och skicka in det om man redan finns med i Fk:s rullor? Jag har inte lämnat det till min chef eftersom jag anser att de uppgifterna redan finns men det kanske är helt galet...Vi är ju ganska så många här som redan har barn och/eller som har varit sjukskrivna under graviditeten... Hur tänker ni?

• Ensortsmamma

Jag ska göra en hinnsvepning då jag ska sättas igång den 14/6 och de vill då att de ska va "lite på gång" de datumet. Problemet är bara att man kan inte göra en svepning om tappen inte är lite mogen helst ska man va en cm öppen också. Så jag har fått två tider nästa vecka en tid på tid då de ska reta tappen lite och en tid på tors då de förhoppningsvis kan göra en svepning annars så får de reta den lite till.. Enligt min bm så är chanserna inte så stor att de kommer igång med en svepning. Men jag håller ändå tummarna :)

• Sommarblommor

Nu är jag hemma igen och bebisen är kvar i magen, tji fick den som ville komma ut redan vecka 33. Tyvärr orkar jag inte göra mycket så sonen tycker jag är lite tråkig. Jag beundrar er som  orkar hålla igång trots förverkar och foglossning.

Är det någon som vet om man vågar återanvända amningsnappar och annat i silicon från förra barnet eller är det risk för att plasten brister så här ett par år senare?

Grattis alla ni som fått era guldklimpar redan!

Nr 1 född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6
  • MissFörstånd

Ensortsmamma skrev 2012-05-30 09:59:15 följande:
    Grattis till de nya underverken! Jösses kommer komma ut några bebisar i juni? Har legat med hemska förvärkar jag med i natt, varvar rispåse, Alvedon och dusch! Fy, så när de gör som ondast och man är som tröttast så vet man liksom att de ska göra hundra ggr ondare! Idag är det 15 dagar kvar , weeeiiii:)
    Jahadå, min kommer då inte komma före Juni... 

Elvis Mamma skrev 2012-05-30 13:15:26 följande:
    Frågade min BM om hinnsvepning men såklart är det inget dom utför på det MVC där jag går, dom gör inte ens vanliga gyn undersökningar längre :-/  Frågade henne var jag då kan vända mig om jag vill ha en sådan om några veckor, jag gick över 8 dagar med sonen å kan man på något sätt slippa gå över tiden så gör jag gärna det men min BM hade ingen aning var dom utför hinnsvepningar, vad jag än frågar om så har hon inge riktigt svar.. Känns verkligen som att just mitt län ligger efter med de mesta

Någon som vet hur de funkar med att byta BM såhär i slutet? Jag har ju visserligen bara tre inbokade besök kvar men jag känner mig inte alls trygg med min BM längre, varje gång får jag be henne ta blodtryck, socker, HB å liknande för de är tydligen ingen rutin på att de ska göras varje gång utan ser de bra ut i början behöver man inte ta igen vilket jag tycker låter helt sjukt, värdena kan ju svänga från dag till dag nästan men hon tycker att eftersom jag hade så bra värden under första graviditeten så går hon efter de vilket knappast är vettigt, det är ju en ny graviditeten å den ena är ju inte den andra lik!
    Min bm har en lista som hon tittar i varje gång om vilka prover som ska tas så här tas inte heller alla. Urinprov tror jag bara att jag har lämnat på inskrivningen, hon säger att man inte behöver det om det inte är något speciellt. Hb, blodsocker och vikt är lite olika när de kollar. Men blodtryck, sf-mått är standrad tycker jag och hjärtljuden såklart .
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Lucian Caesar
    Havsjungfrun skrev 2012-05-30 14:35:54 följande:
    Måste arbetsgivaren fylla i intyget och skicka in det om man redan finns med i Fk:s rullor? Jag har inte lämnat det till min chef eftersom jag anser att de uppgifterna redan finns men det kanske är helt galet...Vi är ju ganska så många här som redan har barn och/eller som har varit sjukskrivna under graviditeten... Hur tänker ni?

Jag fick hem dem blanketterna från fk idag, förstår inte heller meningen med att behöva krångla med dem när man redan är inne i systemet.. Har ju både vabbat, vart sjukskriven & gått på gravidpenning bara under detta året så varför skicka in uppgifter dem redan har?
    Funderar på att ringa dem imorn & fråga så man vet säkert, har inte tänkt att ta ut nån föräldrapenning förrän juli månad för jag ska ha semester i juni. annars känns det lite tajt att få hem dem blanketterna nu när jag bara har 2 veckor kvar på min graviditet & bara grav penning fram till tisdag.