• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • FiaA87
    zenoble skrev 2012-06-01 08:51:58 följande:
    Ett tag sen jag skrev nu men läser tråden flitigt under varje amning haha. Igår var Elias redan en vecka. Vägde mig idag och har gått ner 6 sen förlossningen, 4 kvar.. Så här ska här ammas :) Lycka till ni som är på g och grattis till de nya små guldklimparna!

Samma här, läser varje gång jag ammar! Vår lilla kille blir en vecka idag:) gick upp 8 kg under graviditeten och nu har jag gått ner 9 kg. Vill dock ner några kg till så det känns bra.. Samma dag mitt vatten gick var jag ute å rensade i rabatterna. Kanske hjälpte till på traven:)
  • Baby1112

Min bebis "backade". Den var ruckbar när jag var hos BM, några dagar senare låg den på tvären... Nu är den ruckbar igen, men hon kunde inte säga att den till 100% skulle stanna där...

• MissFörstånd
    Baby1112 skrev 2012-06-01 10:16:13 följande:
    Min bebis "backade". Den var ruckbar när jag var hos BM, några dagar senare låg den på tvären... Nu är den ruckbar igen, men hon kunde inte säga att den till 100% skulle stanna där...
    Jaha där ser man, då kan det ju uppenbarligen bli så.

Smärtan jag haft har idag försvunnit så jag ringde aldrig bm, ska dit på måndag så nu hoppas jag att helgen flyter förbi utan komplikationer. 38+4 idag...    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-06-01 10:16:13 följande:
    Åh rackarns, var den ruckbar. Hoppas verkligen att den ligger kvar så tills det är dags!
  • bebisgalen
    Havsjungfrun skrev 2012-06-01 10:12:18 följande:
    Låter konstigt om den kan "backa"...

Japp, samma sak här, från ruckbart till rörligt, Enligt BM beror det lite på hur stort bäcken man har. Iaf vanligt hos omföderskor.
  • conda

Tre dagar kvar med mage. Det bästa, förutom bebis såklart, blir att slippa alla stick. 6 stick per dag och 4 sprutor, man blir så uppbunden av att hålla koll på alla tider, packa mellanmål, nålar och mat så fort man åker hemifrån. Det är bara att hoppas på att diabetesen försvinner... Längtar efter att kunna göra fint i landen och växthuset, funkar inte alls att böja sig nu... =)

• bebisgalen

Idag är det dagen min dotter kom på. 4 dagar innan BF. Men denna bebisen verkar inte vilja följa hennes fotspår. Ganska lungt i magen. Lite slempropp som lossnar från dag till dag och förvärkar som är borta idag.

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-06-01 08:51:58 följande:
    Ett tag sen jag skrev nu men läser tråden flitigt under varje amning haha. Igår var Elias redan en vecka. Vägde mig idag och har gått ner 6 sen förlossningen, 4 kvar.. Så här ska här ammas :)
    Lycka till ni som är på g och grattis till de nya små guldklimparna!
    Tänk har det redan gått en vecka....det e ju skönt att man tappar det mesta när bebis kommer och vattnet i kroppen försvinner. Sen har man ju en liten gummi mage ett tag men den försvinner ju också som tur e efter ett par veckor. Ser så mycket fram emot att få tillbaka min kropp och börja använda mina gamla kläder. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Ensortsmamma

Åh oroliga jag här.. Har känt väldigt lite/ibland inga alls rörelser nu under natten och förmiddagen. Blir så nojjig med tanke på vad man har i bagaget . Ringde Mvc men deras telefontid va slut 10 tänkte man kunde få komma dit och lyssna på hjärtljuden. Känns så "onödigt" att åka ändå till fl.
    Har haft väldig huvudvärk på höger sida med. Va hos bm igår med blodtrycket va då bra. Vet inte man är nog bara nojjig.
    Hade jag vart själv hade jag nog åkt in men nu är jag barnvakt åt en tre månaders liten bebis..

• Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-06-01 11:58:02 följande:
    Åh oroliga jag här.. Har känt väldigt lite/ibland inga alls rörelser nu under natten och förmiddagen. Blir så nojjig med tanke på vad man har i bagaget . Ringde Mvc men deras telefontid va slut 10 tänkte man kunde få komma dit och lyssna på hjärtljuden. Känns så "onödigt" att åka ändå till fl.
    Har haft väldig huvudvärk på höger sida med. Va hos bm igår med blodtrycket va då bra. Vet inte man är nog bara nojjig.
    Hade jag vart själv hade jag nog åkt in men nu är jag barnvakt åt en tre månaders liten bebis..
    Testa att dricka iskallt vatten, ät något sött eller drick juice. Det brukar sätta fart på bebisen!