• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Essence

12 dagar kvar till snittdatumet, 19 till BF, och jag känner knappt ingenting. Jag vaknade visserligen inatt kl 5 och hade kraftiga sammandragningar, men det kan ha berott på att jag var dålig i magen och hade spenderat hela gårdagen med att packa och flytta en hel lägenhet.

Det är helt otroligt vad man klarar av som höggravid. I lördags var jag på möhippa och vandrade över halva Stockholm. I onsdags började vi packa ner allt och flytta lite, och igår packade vi och flyttade vi resten.
    Idag hann vi dessutom med att åka iväg och gifta oss mitt i allt. =)

Så, förhoppningsvis är vi uppackade och färdiga inom en vecka så har jag precis några dagar på mig att göra iordning allt inför bebis ankomst.

Just ja, däremellan ska jag hinna läsa en c-uppsats och opponera på den på tisdag, samt korrigera min c-uppsats som ska vara färdig och inne om en vecka.

• serefine

Hej alla!
    Har låst en hel del här i tråden eftersom jag själv väntar mitt andra barn om två veckor. Dock inte skrivit nåt förut. 
    Jag har haft sammandragningar sedan vecka 22 och varit sjukskriven från jobbet lika länge. Och nu befinner man sig helt plötsligt i vecka 38, snart 39, utan att bebis tittat ut! Lite förvånad men så klart glad över att bebisen stannat så länge. Storebror föddes i vecka 35.  
    Förvärkar kan ju tyvärr hålla på i veckor utan att göra så mycket. Jag har haft onda ca var 10 min senaste 2 veckorna. Fast inte hela dygnet utan mest kvällarna, och lite nätterna. Har varit inne på kontroll på förlossningen då jag knappt inte stod ut längre med allt ont och dålig sömn. Jag fick då med mig smärtlindringstabletter och sömntabletter hem, för att få lite lugn och ro. Tappen var helt mjuk och öppen ca 1 cm. Så inte jättemycket som hänt trots alla förvärkar. Kändes dock bra att bli undersökt så man vet. 
    Deras tips för att stå ut var Alvedon, varm dusch/bad, varm vetekudde på magen. Man blir ju lite frustrerad då man redan provat allt och inte känner att det hjälper. Då kan det ju ändå vara värt att åka till förlossningen för en koll och få hjälp med starkare värktabletter eller sömntabletter.
    Och till slut så kommer ju ändå förvärkarna att övergå i riktiga värkar, även om det känns svårt att riktigt tro det just nu! Trots allt ändå inte så länge till att stå ut! Och tänk på resultatet!  

• RocketQueen
    Essence skrev 2012-06-01 18:36:56 följande:
    12 dagar kvar till snittdatumet, 19 till BF, och jag känner knappt ingenting. Jag vaknade visserligen inatt kl 5 och hade kraftiga sammandragningar, men det kan ha berott på att jag var dålig i magen och hade spenderat hela gårdagen med att packa och flytta en hel lägenhet.

Det är helt otroligt vad man klarar av som höggravid. I lördags var jag på möhippa och vandrade över halva Stockholm. I onsdags började vi packa ner allt och flytta lite, och igår packade vi och flyttade vi resten.
    Idag hann vi dessutom med att åka iväg och gifta oss mitt i allt. =)

Så, förhoppningsvis är vi uppackade och färdiga inom en vecka så har jag precis några dagar på mig att göra iordning allt inför bebis ankomst.

Just ja, däremellan ska jag hinna läsa en c-uppsats och opponera på den på tisdag, samt korrigera min c-uppsats som ska vara färdig och inne om en vecka.
    Grattis till giftermålet Skrattande
  • Havsjungfrun

Har faktiskt uppbådat lite energi och dammat över huset med dammvippa i alla fall. Lite putsning av speglar o.s.v. blev det också. Känns sååå skönt!

Essence: Grattis till giftemålet Skål 

• LillSnurr82

Grattis till giftemålet Essence :)

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • FiaA87
    zenoble skrev 2012-06-01 13:17:58 följande:
    Ja himla fort det går.. Vi har ju hållet på och flyttat sen dagen vi kom hem från bb och var klara med allt det först igår så nu kanske man kan börja njuta å vila lite.. skönt att du gått ner dina kg! Stör mig mest på den lilla vattensängen man får till mage såhär efter, kan den inte bara försvinna så blir jag nöjd.. Det är så kul att läsa om alla som det händer grejer för, 1 juni idag som först ju men många bebbar som hittat ut redan!

Ja magen är riktigt äcklig nu! Jag avskyr den för tillfället:( men jag vet ju att världens finaste bebis legat däri så jag får helt enkelt förlika mig med den och hoppas att den försvinner och blir sitt vanliga jag inom kort!!!
  • IdaElinLivia040611
    FiaA87 skrev 2012-06-01 20:05:03 följande:
    Ja magen är riktigt äcklig nu! Jag avskyr den för tillfället:( men jag vet ju att världens finaste bebis legat däri så jag får helt enkelt förlika mig med den och hoppas att den försvinner och blir sitt vanliga jag inom kort!!!
    Den blir fin med tiden, man får nog tänka att det tog ju 9 mån att få till den så den kan ju inte bara försvinna bums...även om man vill det. Längtar sååååå att bli av med denna stenkula jag bär på förtillfället. Fan va gnällig man blir på slutet Tungan ute
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618