• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • inarosegarden
    ooLunaoo skrev 2012-06-01 12:32:01 följande:
    Tack för svaren och att ni redde ut ruckbart/rörligt för mig. :) Bara att hoppas att lilltjejen fixerat sig till nästa BM besök om 2 veckor..

Kändes lite otäckt när BM sa att om vattnet skulle gå nu när hon är rörlig så måste man lägga sig ner direkt och ligga helt still för annars kan det gå illa..  

varför är det farligt om vattnet går då? aldrig hört nåt om?Förvånad
  • IdaElinLivia040611
    UnderbaraPojke skrev 2012-06-01 14:36:57 följande:
    Hej Tjejer !! 
    i Tisdags kom äntligen vår efterlängtade pojke =)
    Hade en förlossning som gick KANON till en början men sen la han huvudet på sned och fastnade =/ men efter EDA kom han till sin rätta igen och tittade ut efter 16,5 timma från första värk hemma.

Ingen liten pojk då han slutade på 4400 g och 54 cm och ändå 10 dagar för tidig =)

www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarst...
    Grattis, det var en rejäl bit. Tur att han kom tidigare då:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • ooLunaoo
    inarosegarden skrev 2012-06-01 14:57:34 följande:

varför är det farligt om vattnet går då? aldrig hört nåt om?Förvånad

Det var nåt med navelsträngen. Att den kunde hamna under bebis eller hur det nu va. Hade inte heller hört nåt om det innan.
  • emma78
    Hej Tjejer !! 
    Hade en förlossning som gick KANON till en början men sen la han huvudet på sned och fastnade =/ men efter EDA kom han till sin rätta igen och tittade ut efter 16,5 timma från första värk hemma.

Ingen liten pojk då han slutade på 4400 g och 54 cm och ändå 10 dagar för tidig =)

Herregud vilken goding!!!Grattis!!
    Nu längtar man ju ihjäl sig snart!!
    v 39 idag (38+0) Trodde aldrig att jag skulle gå så här länge......å varken massage, div kost,putsning av fönster,gräsklippning mm hjälper......så nu tänker jag bara sitta och ta det lugnt och glo på tv i två veckor:))  
  • Uddabus

Ja det är för att navelsträngen kan hamna i kläm o står man då upp så pressar ju bebis neråt o kan stoppa syretillförseln

• Baby1112

När bebis är rörlig kan de få upp (eller egentligen ner i det här fallet:)) en arm/hand vid huvudet som gör att de kan fastna på vägen ut. Det sa BM när jag väntade dottern. Sen glömde jag bort det iaf, vattnet gick ju mitt i värkarbetet på väg till fl så jag antar att hon hade sjunkit ner en bit till då...

• LillSnurr82

Grattis till pojken underbarapojke:)

Jag undrar oxå hur länge man kan gå med förvärkar utan att nåt mer händer.. Tycker det kan börja göra ont på riktigt nu i stället för att man ska gå med denna smärta som man ändå kan stå ut med.. Känns bara så segt.. *suck*

• Havsjungfrun
    Hej Tjejer !! 

Grattis till er kille Baby! Tur att allt gick bra i alla fall!