• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Min bebis har haft perioder senaste veckorna när den varit väldigt lugn å vissa dagar är den är helt galen, tror det är vanligt att de skiftar mycket mot slutet. Ibland kan de gå en hel förmiddag utan att jag känner något men då brukar jag lyssna med dopplern å då hör man att den lilla lever runt där inne trots att de inte alltid känns. Prova att dricka kallt vatten, buffa lite på magen å rör dig lite eller lägg dig på sidan halvt på magen. Du kan ju alltid ringa förlossningen och rådfråga. Förstår din oro!

• Dancia

Oolunao: när jag var i vecka 33+0 var huvudet ruckbart, sedan i vecka 35+0 var det rörligt igen och nu igår i vecka 36+3 så var huvudet nästintill fixerat, alltså bara lite ruckbart. Ibland kan de glida upp från Ruckbart till rörligt läge igen.

• ooLunaoo

Tack för svaren och att ni redde ut ruckbart/rörligt för mig. :) Bara att hoppas att lilltjejen fixerat sig till nästa BM besök om 2 veckor..

Kändes lite otäckt när BM sa att om vattnet skulle gå nu när hon är rörlig så måste man lägga sig ner direkt och ligga helt still för annars kan det gå illa..  

• Ensortsmamma

Jag har testat allt, den pötter lite nån gång ibland annars är de superlugnt. Vet att den hade en sån här period för ett tag sen med, men då svara den när jag buffa på den. Åh vad nojjig man är, de är ju inget liksom. Man känner sig så löjlig varje gång man kommer dit så är de inget liksom :/

• LillSnurr82
    Ensortsmamma skrev 2012-06-01 12:59:56 följande:
    Jag har testat allt, den pötter lite nån gång ibland annars är de superlugnt. Vet att den hade en sån här period för ett tag sen med, men då svara den när jag buffa på den. Åh vad nojjig man är, de är ju inget liksom. Man känner sig så löjlig varje gång man kommer dit så är de inget liksom :/

Ring förlossningen om du är orolig. Tror inte att det är bra att man oroar sig heller. Bättre att då kolla upp det.. Känn dig inte löjlig, speciellt inte med er bakgrund..
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • zenoble
    FiaA87 skrev 2012-06-01 10:12:35 följande:
    Samma här, läser varje gång jag ammar! Vår lilla kille blir en vecka idag:) gick upp 8 kg under graviditeten och nu har jag gått ner 9 kg. Vill dock ner några kg till så det känns bra.. Samma dag mitt vatten gick var jag ute å rensade i rabatterna. Kanske hjälpte till på traven:)

Ja himla fort det går.. Vi har ju hållet på och flyttat sen dagen vi kom hem från bb och var klara med allt det först igår så nu kanske man kan börja njuta å vila lite.. skönt att du gått ner dina kg!

Stör mig mest på den lilla vattensängen man får till mage såhär efter, kan den inte bara försvinna så blir jag nöjd.. Det är så kul att läsa om alla som det händer grejer för, 1 juni idag som först ju men många bebbar som hittat ut redan!
  • zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-01 11:04:59 följande:
    Tänk har det redan gått en vecka....det e ju skönt att man tappar det mesta när bebis kommer och vattnet i kroppen försvinner. Sen har man ju en liten gummi mage ett tag men den försvinner ju också som tur e efter ett par veckor. Ser så mycket fram emot att få tillbaka min kropp och börja använda mina gamla kläder. 

ja det bästa är ju att man snart kan börja använda lite vanliga kläder istället för gravidkläderna. Tänk bara ett par jeans, så underbart. :)
  • Baby1112

När går förvärkar över i värkar? Tänkte att det liksom ska göra sådär ont så man inte pallar vara hemma, då är det liksom igång (enligt mig då)...
    Men nu har jag haft molande värk och sd sen igår kväll, dock kan jag liksom "leva" med dem även om man får stanna upp och andas ibland. Har liksom inga regelrätta värkar...
    Men hur länge ska/kan man gå såhär?

• Pluttan

Vet hur fruktansvärt det känns när man inte känner sin bebis i magen.
    Mitt råd är att alltid ha cocacola hemma. Brukar ta ett glas när bebis är mycket lugn och efter ca en halvtimma brukar jag känna sparkar eller buffar som gensvar.
    Annars ring till fl. Det är deras jobb.

• UnderbaraPojke

Hej Tjejer !! 
    i Tisdags kom äntligen vår efterlängtade pojke =)
    Hade en förlossning som gick KANON till en början men sen la han huvudet på sned och fastnade =/ men efter EDA kom han till sin rätta igen och tittade ut efter 16,5 timma från första värk hemma.

Ingen liten pojk då han slutade på 4400 g och 54 cm och ändå 10 dagar för tidig =)

http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarstaende/webbisar/webbisarkiv/webbisarkiv2011/20120529pojkeoster.5.509d9ea31373cc559aa3bd4.html