• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Jag har havandeskapsförgiftning men mild variant och har även börjat öppna mig och är öppen drygt 4 cm men skickas hem i väntan på riktiga värkar ska sätta igång så bara hoppas de är snart och de trodde läkaren att de skulle göra! Dom tog dok blodprover innan jag åkte och skulle de visa nått är de igångsättning men de får vi hoppas att vi slipper

• LillSnurr82

Var i affären precis och köpte hem den största ananasen dom hade .. :) mest för att tröst äta på nåt i kväll som inte är så onyttigt nu när man är gräsänka igen men också för skojs skull och se om det gör någon verkan..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Ensortsmamma

14 dagar kvar tills igångsättning idag :) har riktigt ont i magen just nu. Jätteskumt, magen är hård fast de är ingen sammandragning. Känns som att liten försöker att trycks sig ut lite ovanför naveln, nån mer som känt så?
    Var hos bm innan: V36+4
    Hjärtljud- 148
    Sf-34
    Huvud: ytterst ruckbart

Vem är det som gömmer sig där inne?

• Pluttan

Kan man tänka sig har inte känt något mera sedan ungefär en timme tillbaka. Så tråkigt. När ska det vara på g på riktigt tro? Har BF om 4 dagar.
    Hoppas ni andra som är på g har bättre tur.

• Havsjungfrun
    Havsjungfrun skrev 2012-05-30 20:45:44 följande:
    Bäst att jag ringer då i fall att, ska ju söka redan på maj...

Envisa Fk-tant! Trots att hon konstaterade att alla uppgifter fanns i deras register är jag ändå tvungen att skicka in intyget. Och knäppa mig som inte tagit tag i det förren nu...
  • PojkarnasMamma85

Inatt fick jag två rejält kraftiga värkar och sen hade jag rejäl molvärk hela natten. Under dagen har molvärken kommit och gått tillsammans med trhck neråt. Har lossnat mycket slem idag också. Brukar ha svårt att bajsa men ikväll gick det hur lätt som helst och gjorde inte alls ont vilket det brukar göra.

• Havsjungfrun

Lycka till Jennie och Cataleya!

PojkarnasMamma85: Himmel vad mycket känningar du har utan att det händer något. Hoppas att det snart är på G på riktigt!

Var sååå himla inställd på att förlossningen skulle sätta igång inatt av någon anledning att jag kände mig helt snopen när jag vaknade i morse utan att det hänt något. Har varit sjuk trött idag och sovit middag 2!!! gånger. Har som ordentlig träningsvärk högst upp i livmodern, vaknade t.o.m. av att det gjorde ont, skumt.   

• PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-05-31 18:27:39 följande:
    Lycka till Jennie och Cataleya!   PojkarnasMamma85: Himmel vad mycket känningar du har utan att det händer något. Hoppas att det snart är på G på riktigt! Var sååå himla inställd på att förlossningen skulle sätta igång inatt av någon anledning att jag kände mig helt snopen när jag vaknade i morse utan att det hänt något. Har varit sjuk trött idag och sovit middag 2!!! gånger. Har som ordentlig träningsvärk högst upp i livmodern, vaknade t.o.m. av att det gjorde ont, skumt.   

Ja, det är sjukt! Kommer väl aldrig fatta när det verkligen är dags...joppas på riktigt ordentliga täta värkar inatt!
  • conda
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-31 18:30:49 följande:
    Ja, det är sjukt! Kommer väl aldrig fatta när det verkligen är dags...joppas på riktigt ordentliga täta värkar inatt!

Håller tummarna för att det kommer igång ordentligt snart... Ikväll har jag haft lite vardagslyx. Tog ett långt, varmt bad med skummande badsalt, gjorde hårinpackning och ansiktsmask. Nu ligger jag i rena kläder, med nyrakade, lena ben och njuter med dottern. Sen är det inte heller helt fel att hela huset är nystädat då min snälla mamma kom hit och hjälpte mig idag. Hon strök också upp alla babykläder och lagade middag till hela familjen. Känner mig mycket lyckligt lottade och räknar ner till måndag... =)