• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-31 10:43:45 följande:
    Jag är livrädd för förlossningen. Men jag har varit det hela tiden och har fått jättemycket hjälp för att kunna ta mig igenom det. Så jag är precis lika rädd som jag var i början men nu känner jag mig redo att anta utmaningen eller vad man ska säga. Sen är det ju verkligen inte förlossningen man ser framemot, jag ser framför mig känslan efteråt när man har sin bebis (och slipper vara gravid längre )

V.40 idag och jag är mer less än nånsin Haha dock vid ganska gott mod. Sista träffen med föräldragruppen i eftermiddag så jag blir alltid på lite bättre humör när jag får lämna huset ett par timmar.
    Ja egentligen ska man ju fokusera på det att tänka på hur det ska kännas efter förlossningen....när man har sin bebis i famnen :).

Ååå denna veckan kanske det är dags för dig då? :)
  • Uddabus

Klart att man är lite rädd eller orolig inför förlossning. Det finns väl ingen som vill ha ont osv...

Men det som är bra är att så fort bebis är ute så är den smärtan borta iaf

• Ensortsmamma

Vetepåsen och min bästis just nu, så skönt att det blivit svalare ute för de va så jobbigt att ha den på magen plus att de va 25 grader i sovrummet. Säger som er andra, kan de inte sätta igång på riktigt ist för att ha alla dessa förvärkar!

• Tullamulla

[quote=65157519][quote-nick]Baby1112 skrev 2012-05-31 20:02:11 följande:[/quote-nick]

Tullamulla skrev 2012-05-31 15:55:02 följande:
    Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.
    Tråkigt att det misslyckades! Känner igen det där med den ömma känslan, den satt kvar någon dag efter... Själv hade jag turen att mini nu vänt sig av självt och ligger rätt, men dock ej fixerad. Så rent tekniskt kan den fortfarande snurra. :/ Envisa bebisar...
    Sådär ja
    [/ Man känner sig lite överkörd men det är bättre nu. Hoppas din busbebis slutar snurra nu och kommer ut den "rätta"vägen
  • Tullamulla

Oj, vad konstigt mitt svarbtill Baby112 blev.... Havsjungfrun: Tack, det känns rätt ok med snitt men lite läskigt då jag aldrig blivit opererade eller ens bedövad förut....men föda i säte känns inte som ett alternativ. Godnatt alla, spännande att se om det kommit fler bebisar när man kikar in i morgon

• LillSnurr82

Operation vräkning av bebis med hjälp av ananas har än så länge bara orsakat svidande läppar och tunga.. Jaja.. Gott var det i alla fall:) sov gott alla söta mammor! Får se om morgon dagen ger oss några nya bebisar !!

• RocketQueen

Ja det känns som att det är minst en varje morgon man loggar in som har fått bebis så vi får väl se vems tur det är imorgon

• MissFörstånd

Bumman - Jag skulle inte rekommendera att bara fokusera på tiden efter förlossningen när man fått bebisen för det gjorde jag med första och blev helt överrumplad av allt och det slutade me akut snitt. Tror faktiskt isf att det är bättre att vara rädd och våga säga det till alla bm man träffar så man får rätt hjälp.

Mina bröstvårtor har börjat klia sjukt mycket! Varför?! Ska ringa bm imorgon om min smärta fram i blygdbenet.

Imorgon bitti ska jag öra bikarbonattestet, ngn som gjort? Stämde det eller inte?

• IdaElinLivia040611

Otroligt smärtsamma förvärkar i början av natten. Helt omöjligt att sova. Det skar/brännde värkte som bara den. Men sen avtog det och man fick lite sömn i alla fall. Nu är jag bara öm i magen.
    Idag är maken på begravning så ingen bra dag att föda.
    I början av nästa vecka skulle passa bra;) då är mina större barn hos sin pappa så inte lika mycket att fixa och trixa med.

Den 11 juni åker svärmor hem i några dagar  för en ögon operation så att föda innan dess skulle också passa bra.
    Blir väl inget av det, denna envisa bebbe kommer när han vill. Men gud va trött jag är på att vara gravid nu.
    Vill ut och rör på mig, kunna städa och plocka från golvet mm.

Jag är ju aktiv ändå hela dagarna men det e så irriterande att magen tar emot överallt.

Tog ett bad igår och det var fan inte lätt att ta sig upp. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • stjärnfrukt

Blev ingen operation vräkning igår, hade fullt upp med annat, men ikväll så gäller det! 
    Det här med ananas, måste man äta hela på en gång? eller kan jag skiva upp den nu och ta en bit då och då under dagen?