• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Lycka till ni som är på förlossningen idag, hoppas det blir bebis :).

Själv är jag helt slut efter en hel eftermiddag på förlossningen för att få järndropp, känner fortfarande ingen skillnad men hoppas att jag känner mig bättre imorgon. På måndag blir det ett nytt dropp så då borde blodvärdet ha blivit mycket bättre iaf.

Bebisen hade ju varit väldigt slö i 2 dygn men inne på förlossningen var det full rulle i magen med ctg-kurvan på. Efter det gjorde de ett Ultraljud där mätningarna visade att hon låg lite minus på tillväxtkurvan. Men helt inom ramarna för att inte vara avvikande, blir ingen stor bebis bara :). Sonen var heller inte stor så denna blir nog ungeffär samma storlek som honom.

• fyrklöver81

Hej alla! Nu blir jag lite orolig då jag har ganska Mycket sammandragningar o är bara i v 35+5. Min man jobbar natt och jag är ensam med dottern. Vad händer om förlossning startar , är det ngn fara för barnet? Nej minst en vecka till vill jag ska gå, detta gillas inte !

• Baby1112
    HelloElin skrev 2012-05-31 15:06:44 följande:
    Baby1112: Jasså okej! :) Ja jag kan tänka mig det! Vet du vad de blir denna gång? :)
    Enligt RUL blir det en kille. :)
    Pratade med en kompis idag som har två barn. Dottern föddes två veckor tidigt och med sonen gick hon ÖVER sex dagar... Blev så deppig när hon berättade det!!! :/ 
    Sådär ja
  • Baby1112
    Tullamulla skrev 2012-05-31 15:55:02 följande:
    Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.
    Tråkigt att det misslyckades! Känner igen det där med den ömma känslan, den satt kvar någon dag efter...
    Själv hade jag turen att mini nu vänt sig av självt och ligger rätt, men dock ej fixerad. Så rent tekniskt kan den fortfarande snurra. :/

Envisa bebisar...
    Sådär ja
  • Nangijala
    fyrklöver81 skrev 2012-05-30 11:48:39 följande:
    Är det ngn här som ska be om hinnsvepning?
    Jag frågade min BM igår om hon kunde göra en på mig nästa besök då jag har så ont, men det ville hon inte göra pga att risken finns att vattnet går. Men hon lovade mig att ordna en tid för igångsättning runt mitt BF datum, så jag slipper gå över tiden iallafall!
  • Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-05-31 19:54:51 följande:
    Hej alla! Nu blir jag lite orolig då jag har ganska Mycket sammandragningar o är bara i v 35+5. Min man jobbar natt och jag är ensam med dottern. Vad händer om förlossning startar , är det ngn fara för barnet? Nej minst en vecka till vill jag ska gå, detta gillas inte !
    Vår son fföddes v. 35+4 och han mådde bra. Lite gul bara men det gock över när han fick "sola sig" i den helgråa decemberhimlen från BB-fönstret. Fick extra mat eftersom han var prematur och var lite frusen första dygnet. Hoppas dock på att din bebis vill stanna några veckor till!
    Tullamulla skrev 2012-05-31 15:55:02 följande:
    Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.
    Synd att det inte lyckades men det är klart att han de kilat ner rumpan i bäckenet så är det svårare att få loss dom. Hoppas att ditt snitt går bra och att det känns ok!

• gizmolarson

Fyrklöver81- våran son föddes för 2 veckor sen i v 36+0 å han mår hur bra som helst..men visst är det bra om bebis stannar nån vecka till för att vara på den säkra sidan

• HelloElin
    Baby1112 skrev 2012-05-31 19:59:06 följande:
    Enligt RUL blir det en kille. :)
    Pratade med en kompis idag som har två barn. Dottern föddes två veckor tidigt och med sonen gick hon ÖVER sex dagar... Blev så deppig när hon berättade det!!! :/ 
    Spännande o se då om de stämmer! Glad
    Vi får hoppas att barnen är punktliga Flört
  • Baby1112

Molvärk/mensvärk till tusen med några små söta sammandragningar en gång i halvtimmen eller så... Hatar detta molande!!! Jag vill ha ont på riktigt om det ska vara nåt, annars kan det va!!!
     Dessutom hjälper inte alvedon... Fast det gör det ju å andra sidan aldrig mot mensvärk! :)

Sådär ja
  • HelloElin

Sitter också med mensvärk och ovanligt mycket sammandragningar, få tar mig en alvedon o lägga mig med vetekudden I believe.