• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Intressant detta med ananas, jag har haft craving på de sista veckorna å ätit en hel varje kväll hela veckan, någon bebis har dock inte dykt upp Men jag har ju några veckor kvar så kanske lite tidigt

• PojkarnasMamma85

Jag mår verkligen skit idag! Har sån fruktansvärd molvärk i magen! Alvedon hjälper inte men vetekudden underlättar. Nu orkar jag snart inte mer!

• zenoble

Ett tag sen jag skrev nu men läser tråden flitigt under varje amning haha. Igår var Elias redan en vecka. Vägde mig idag och har gått ner 6 sen förlossningen, 4 kvar.. Så här ska här ammas :)

Lycka till ni som är på g och grattis till de nya små guldklimparna!

• Pluttan

Pojkarnas mamma: Vad jobbigt att det ska vara såhär så länge. Att det inte vill komma igång snart då. Har själv en hel del molande mensvärk. Det är så blä.....

Zenoble: Vad roligt att höra från dig. Oj vad tiden går fort. Tänk att det redan är en vecka sedan du fick din lilla prins. Skönt att få gå ner dom där kilorna också kan jag tänka mig.

• Nangijala
    stjärnfrukt skrev 2012-06-01 08:25:59 följande:
    Blev ingen operation vräkning igår, hade fullt upp med annat, men ikväll så gäller det! 
    Det här med ananas, måste man äta hela på en gång? eller kan jag skiva upp den nu och ta en bit då och då under dagen? 
    Jag googlade det och hittade på flera sidor att man egentligen måste äta ca 7 ananaser under 1 timme för att få någon effekt!! Så det är galna mängder man ska få i sig..
  • Havsjungfrun
    Nangijala skrev 2012-06-01 09:31:04 följande:
    Jag googlade det och hittade på flera sidor att man egentligen måste äta ca 7 ananaser under 1 timme för att få någon effekt!! Så det är galna mängder man ska få i sig..
    Aj, då måste hela tungan spricka och magen rasa...
  • Nangijala
    Havsjungfrun skrev 2012-06-01 09:33:28 följande:
    Aj, då måste hela tungan spricka och magen rasa...
    Ja verkligen! Men är man förstoppad kan det ju vara ett tips  Tungan ute
  • ooLunaoo

Vad är skillnaden på rörligt huvud och ruckbart huvud? Var hos BM i onsdags och då var huvudet rörligt sa hon, men gången innan var det ruckbart. Är inte ruckbart närmare fixering än rörligt? Backar ungen? :(

• MissFörstånd
    ooLunaoo skrev 2012-06-01 09:56:34 följande:
    Vad är skillnaden på rörligt huvud och ruckbart huvud? Var hos BM i onsdags och då var huvudet rörligt sa hon, men gången innan var det ruckbart. Är inte ruckbart närmare fixering än rörligt? Backar ungen? :(

Ja det är först rörligt, ruckbart och slutligen fixerat OM det fixerar sig. Vet inte om det kan gå från ruckbart till rörligt... Låter lite skumt!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-06-01 09:57:52 följande:

Ja det är först rörligt, ruckbart och slutligen fixerat OM det fixerar sig. Vet inte om det kan gå från ruckbart till rörligt... Låter lite skumt!
    Låter konstigt om den kan "backa"...