• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan
    stjärnfrukt skrev 2012-05-31 10:59:39 följande:
    NU känner jag helt plötsligt att nu vill jag att bebis ska komma ut! Vill inte vara gravid i tusen år till och höra fler kommentarer från idioter!!!!!! Var på sommarfest på dagis igår och då höll en tjej (aldrig träffat människan förut) på att
    "oj har du gått mkt över tiden"
    jag: "nej, det är sagt om 2 veckor, så gå över tiden hoppas jag verkligen inte att jag ska göra" (redan där blir jag tjurig över att någon kommenterar min mage, jag kommenterade ju inte hennes dubbelhaka tillexempel!!!) 
    hon "men det är ju inte helt omöjligt att du får göra det, är ju väldigt vanligt"
    jag "jo jag vet, men det skulle ändå kännas jobbigt"
    hon:  äsch, har man gått o väntat i 9månader kan man lika gärna vänta 2-3 veckor till"
    hon: " dessutom är det ju så svalt o skönt väder så det behöver du ju inte klaga på"
    jag: "Fast nu har det faktiskt varit väldigt varmt det senaste och det blev jobbigare från dag ett då värmen steg"
    hon: "Tänk då på dem som ska föda i augusti/september"

Jag tänkte svara något tillbaka men hon var tvungen att springa o ta sitt barn som sprang ivägen för några andra som gungade... tur för henne Demon nästa person som säger något kommer få höra en låååång jävla ramsa kan jag lova!!! Hon känner inte mig, hon har ingen aning om hur jag har haft det dessa 9 månader!

Jag blir så asförbannad när jag läser vilka idoter till människor det finns. Stackars dig alltså. Jag har fått frågan om det är tvillingar. Då har jag svarat NEJ efter 3 - 4 ul så BORDE man vara säker att det "bara" är en. Tänkte svara nästa gång att nej det är hela FYRA stycken som rumlar runt där inne. Bara stå på dig.
  • Cataleya

Ska också strax till förlossningen, då det misstänks att jag började läcka fostervatten igår och har en jäkla molvärk och öm i hela magen? Har dock inga värkar! Bf i morgon.

Lycka till Jennie! Hoppas allt går bra.

• stjärnfrukt

Jag tror det är dessa alingsåsbor som inte har något vett i skallen helt enkelt Solig

Lycka till Cataleya och Jennie!

• Pluttan

Kände för en stund sedan när jag var i affären ett mycket tryckande nerår. Känner det  lite nu också. Kanske det är något på g i alla fall. Men det är väl bara kroppen som återigen ska luras.

• MissFörstånd

Jag har så sjukt ont sen igår kväll som jag skrev om. Natten var ok men idag, jag kan verkligen inte gå! Har inte tagit ett "normalt" steg på hela dagen, men bebisen rör sig som den ska iaf så det är nog ingen fara, men vad ska jag göra?! Såhär ont kan jag inte ha tills det att bebisen kommer, det går bara inte. vad skulle ni ha gjort?

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • LillSnurr82

Usch nu är jag gräsänka IGEN och 17 dagar kvar till bf..:/ saknar min Karl redan :( dottern är sjö vild och hunden måste snart ut på promenad och jag är trött med en jävla värk i ryggen :(
    Jag som hade bestämt att bebis skulle ha kommit i veckan så sambon blev hemma ett par dagar till..

Efter helgen tänker jag i alla fall ta mitt pick och pack och bosätta mig , dottern och hunden i mina föräldrars gästrum.. :) känner att nu vågar jag inte vara ensam..

• NinnaBus

Lycka till ni som är på G nu.

Lite kul ang. magar...
    Alfons föddes förra veckan, 23/5... 
    I måndags tog jag och min mamma en promenad för att hämta mellansonen på förskolan.
    Då vi hade med hundarna också så stannade min mamma utanför grindarna med hundarna och barnvagnen.  
    En av fröknarna på skolan stod strax innanför grindarna.
    När jag passerar henne fäller hon kommentaren: -Men är det inte dags snart.
    Jag tittar på henne och pekar sedan på barnvagnen...
    -Men, oj är det redan klart säger hon då.
    Svarar nåt i stil med att -ja, syns inte det. Eller tycker du magen är så stor fortfarande?
    Hon blev en smula generad kan jag säga och försökte bortförklara det hela med att magen var väl inte så stor innan heller...      
    Nog för att man är en smula pluffsig efteråt, men...

Eller som äldsta sonen sa när de besökte oss på BB...
    Inte att han kommenterade lillebror det första utan han sticker fingret i magen på mig med kommentaren:
    -Mamma, jag tror du är lite sladdrig där.

• HelloElin
    Baby1112: Jasså okej! :) Ja jag kan tänka mig det! Vet du vad de blir denna gång? :)
  • Tullamulla

Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.

• conda

Under min förra graviditet mådde jag kanon, dagen innan igånsättning stöd jag och lyfte tunga träkubbar, klöv ved och floade upp den. Efteråt var det färdknäpp men inget hjälpte. Denna graviditet tänker JAG inte ens försöka. Tror bara sånt fungerar om det ändå strax är dags. =)