• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mycketsaft
    HelloElin skrev 2012-05-31 09:42:10 följande:
    Halloj!!

Har varit en flitig läsare i denna tråd men inte gjort mig så synlig ;) haha. Tänkte hoppa in lite om de är okej. Vill börja med o säga grattis till alla som redan fått sina små!! :) Väntar mitt första barn, bf 12 juni, alltså bara 13 dagar kvar!
    Mensvärk, ont i ljumskarna och bebis är fixerad. Är de någon annan här som upplevt att de känns som att benet "kopplas lös" ibland, i ljumsken?! Himla skum känsla, de är som att den kommer åt nå nerver o benet inte hänger med, haha..

Vår bebis går också igång om jag har musik på vid datorn eller håller handen o trycker på rumpan eller fötterna, då ger den nästan alltid av massa rörelse.

Så känns det för mej med och så ilar det något fruktansvärt samtidigt, måste oftast krypa ihop eller sätta mej ner när det blir så :/
  • HelloElin
    mycketsaft skrev 2012-05-31 11:41:29 följande:
    Så känns det för mej med och så ilar det något fruktansvärt samtidigt, måste oftast krypa ihop eller sätta mej ner när det blir så :/
    Jaaaa, de är jätteobehadligt! Man kan ju knappt gå, igår fick jag typ halta mig in i sovrummet för de gav inte med sig, fick så nyss när jag klev upp ur badet också.
  • mycketsaft

Stjärnfrukt: vad är det för folk du har att göra med som ska påpeka din mage hela tiden? Jag har haft tur och inte fått sånna komentarer, jag har en ganska liten mage så de flesta tror att jag har långt kvar. Appropå husmorsknep så åt jag en och en halv ananas (klarade inte mer då jag är lite överkänslig mot det och det började sticka och svida för mkt i munnen), körde färdknäppen och drack två koppar hallonbladste för några kvällar sedan men inget hände :/ Måste nog upprepa några gånger kanske.. Ananas och hallonbladste har jag i alla fall fortsatt med.

• Uddabus

Har oxå fått höra hur stor min mage är... Men ligger bara lite över medelkurvan plus att bebis är +21% plus att jag är så kallat färdig idag... Grr

Är det tvillingar osv...

• mycketsaft

Fick just ett sms av min sambo som skriver att en på hans jobb kom och berättade att jag kommer att föda barnet 4/6 kl 20.31, skulle vara kul om det stämmer ;)

• Baby1112

HelloElin: väntar andra barnet. Fick en dotter förra året i 37+3 så jag tycker redan nu att jag går på övertid... :/
    Och då är det ju ändå en stund kvar till själv BF... :)

• JennieJ

Efter en koll nu på bm visa de sig att jag har 1+protein i urinet och ett blodtryck på 158/95 så in på kontroll på östra är nästa anhalt för de kan vara så att jag har havendeskapsförgiftning! även väldigt öm i magen men bebisens hjärtljud var bra isf! Så vem vet kanske bebis dom närmsta timmarna :) nu drar ja till sjukhuset iaf 

• Tesssi

Ang. huskurer:

Jag gick 12,6km (väldigt långsamt) dagen innan Algot föddes. Vet inte om promenaden hjälpte till att starta förlossningen, men det kan ju vara värt ett försök. Cool