• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Vecka 40 (39+0) idag och därmed 6 dagar till BF. Nu får han ta och komma! Var sängliggande nästan hela dagen igår pga kraftig mplvärk! Har sovit ok inatt men nu börjar värken komma sakta men säkert igen Orkar inte mer!!

• LillSnurr82

Att det inte sätter fart för dig snart pojkarnasmamma85

2 veckor kvar 2 veckor kvar 2 veckor kvar (i morgon ) kör ett pepp talk med mig själv :)

• Polarlantis

BM igår (v38)
    BT 120/80 (lite häögre, skönt!)
    Järn 131 (helt otroligt bra, har aldrig haft så högt, wiii!!!)
    Hjärtslag 150
    SF 35
    Huvud fixerat så långt ner det går :)

Sover som en kratta på nätterna, i natt sämre än sämst...igår satt jag uppe och läste i två timmar...suuuck! Trött på att vara så trött i skallen! Molvärk som kommer och går, lite bitar av slemproppen men annars lugna gatan...får ganska mkt sammandragningar och på nätterna när jag varit uppe har jag alltid molande värk.        

• UnderbaraPojke
    Dancia skrev 2012-06-01 18:16:00 följande:

Ok :). Tråkigt att du inte gillade din BM, jag gillade verkligen inte hon som jag hade när jag fick dottern, hon är himla barsk av sig, Kerstin heter hon. Det var hon som gjorde Ultraljudet på mig i måndes och hon var lika barsk och tråkig i sitt bemötande så om hon tittar in genom dörren när jag ska föda så kommer jag be om byte direkt :P. Hade dock en annan BM som gav mig droppet som var riktigt trevlig och kändes trygg så jag hoppas att hon jobbar när jag åker in :).
    Hur blev det för dig på BB? Fick du dela rum med andra nyförlösta eller fick du ligga i eget med pappan?

På BB fick jag dela rum tyvärr men det gick ganska bra. Vi fick fråga natt för natt hur platserna såg ut men tyvärr fick jag ligga sj. Detta bidrog till att jag åkte hem tidigare än jag tänkt för jag fick panik där inne.  
  • LillaGrynet

Fy satan va trött jag är.. Har ju sån klåda framförallt på nätterna och har därför fått tavegyl men det hjälpte inte för fem öre.. Vilket ingen kan fatta för man ska ju bli väldigt trött utav dem så borde ju sova men det gör jag inte utan haft många vakna nätter.. Nu fick jag lergigan comp av läkaren igår så ska ta 2 till natten.. Men jag vakna la ändå inatt upp å kissa å sen vaken 2 timmar tills jag körde ut gubben på soffan så jag fick hela sängen.. Hehe men jag somna tillslut å vakna nu heelt matt av trötthet.. Men synd å säga men tror gubben stör mig en del så jag inte kan sova.. Så nu får han banne mig sova på soffan så jag får vila upp mig inför förlossningen;) 12 dagar kvar idag.. Segt!

• Ensortsmamma

Godmorgon alla fina gravida!
    Idag ska vi på både dop och bröllop, först dop kl 11 sen vidare till nästa ställe till kl 14. Kul att vädret är bättre idag då jag endast har en klänning att ha på mig. Hoppas på inga hotmonanfall här nu och att jag kan få känna mig lite fin :/

• RocketQueen

LillaGrynet: Men lergigan comp hjälper ju inte sömnen. Det är ju både koffein och efedrin i dom. Behöver man sova är det vanliga lergigan man ska ha. Comp är mot illamående...

• Sweet life

Igår provade jag att lägga mig på spikmattan efter 9 månaders uppehåll! Jag somnade som en stock och sen under kvällen fick jag massa sammandragningar och mensvärk heeeela natten. Nu är det som bortblåst, men jag tror det blir en daglig rutin med spikmattan. För nån nytta verkar den ju iaf ha!

• Pluttan
    Ensortsmamma: Hoppas du har kännt av din lilla bebis i magen.
    Det är så jobbigt när de är för lugna. När jag fick komma in till fl för kontroll i vecka 34 pga att jag inte kände ett smack, var jag helt utom mig av oro så jag kunde inte ens knappt prata. Min sambo fick sköta det. Jag bara storgrinade hela tiden. Sedan när de körde ctg och jag lugnade mig så började bebis sparka runt där inne. Efter ul konstaterdes att jag hade så mycket fostervatten och att bebis låg och sparkade i det.Cool
  • Dancia
    UnderbaraPojke skrev 2012-06-02 08:37:29 följande:
    På BB fick jag dela rum tyvärr men det gick ganska bra. Vi fick fråga natt för natt hur platserna såg ut men tyvärr fick jag ligga sj. Detta bidrog till att jag åkte hem tidigare än jag tänkt för jag fick panik där&nbspinne.  

Vad tråkigt :(. Jag antar att det blir detsamma för mig så jag har lagt in lite filmer på min mini pc och ska koppla in telefon så man kan prata och slipper känna sig så ensam. Trots att jag är omföderska och förhoppningsvis kommer må hyffsat bra efter förlossningen så vill jag stanna någon eller några nätter för att få hjälp med amningen och vad bebisen får i sig eftersom jag har gjort en bröstförminskning.