• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    Ensortsmamma skrev 2012-06-02 09:07:41 följande:
    Godmorgon alla fina gravida!
    Idag ska vi på både dop och bröllop, först dop kl 11 sen vidare till nästa ställe till kl 14. Kul att vädret är bättre idag då jag endast har en klänning att ha på mig. Hoppas på inga hotmonanfall här nu och att jag kan få känna mig lite fin :/
    Det är klart att du är fin! Tänk på det om någon säger något annat!

Jag har ju funderat på om slemproppen har försvunnit i flera veckor på grund av gulaktiga flytningar, men NU vet jag att det iaf är nått sånt på gång. Nu när jag var på toaletten var det som en grön snorlobba, uäck! MEN det är ju bra för då känns det som att bebisen iaf inte tänker bo kvar i magen framtill jul  . Måste man ringa någonstans eller är det bara att typ aha ok?   
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Dancia

Imorse blev jag ordentligt lurad. Jag sov nästan hela natten (vilket jag aldrig brukar) och när jag vaknade 7.22 och gick och lade mig igen efter att jag hade kissat så började jag känna ett molande tryck och fick sedan en förvärk, 17 min senare kom nästa, 15 min senare en till och sedan kom de med 7 min mellanrum i 1,5 tim. Började verkligen tro att det kanske kunde vara på G idag men efter att jag gick på toa och gjorde nr 2 så avtog värkarna. Nu kommer de dock igen med ca 11 min mellanrum, ganska regelbundna men helt olika i styrka. Typiskt att det är så fruktansvärt dåligt väder annars hade jag försökt ge mig ut på en liten promenad och sedan tagit ett bad för att se vilket håll det går åt.

• Dancia
    MissFörstånd skrev 2012-06-02 10:44:14 följande:
    Det är klart att du är fin! Tänk på det om någon säger något annat!

Jag har ju funderat på om slemproppen har försvunnit i flera veckor på grund av gulaktiga flytningar, men NU vet jag att det iaf är nått sånt på gång. Nu när jag var på toaletten var det som en grön snorlobba, uäck! MEN det är ju bra för då känns det som att bebisen iaf inte tänker bo kvar i magen framtill jul  . Måste man ringa någonstans eller är det bara att typ aha ok?   

Då är det med all säkerhet slemmisen som går :). Man behöver inte ringa in men förhoppningsvis är det ett tecken på att du snart börjar känna lite mer :).
  • MissFörstånd

Dancia skrev 2012-06-02 10:44:27 följande:
    Imorse blev jag ordentligt lurad. Jag sov nästan hela natten (vilket jag aldrig brukar) och när jag vaknade 7.22 och gick och lade mig igen efter att jag hade kissat så började jag känna ett molande tryck och fick sedan en förvärk, 17 min senare kom nästa, 15 min senare en till och sedan kom de med 7 min mellanrum i 1,5 tim. Började verkligen tro att det kanske kunde vara på G idag men efter att jag gick på toa och gjorde nr 2 så avtog värkarna. Nu kommer de dock igen med ca 11 min mellanrum, ganska regelbundna men helt olika i styrka. Typiskt att det är så fruktansvärt dåligt väder annars hade jag försökt ge mig ut på en liten promenad och sedan tagit ett bad för att se vilket håll det går åt.
    FY vad typiskt att det avtar. Du får kränga på dig regnkläder och ut och traska eller gå ut i vanliga kläder, alla kommer nog förstå om de ser en höggravid kvinna ute i regnet med bara kläder att man vill starta förlossningen .
    Dancia skrev 2012-06-02 10:50:38 följande:

Då är det med all säkerhet slemmisen som går :). Man behöver inte ringa in men förhoppningsvis är det ett tecken på att du snart börjar känna lite mer :).

Den här dagen blev ju genast lite mer spännande iaf, även om det kan ta lång tid. Kan det vara flera veckor kvar trots att man är relativt nära bf? Bf nästa lördag.    
  • Dancia
    MissFörstånd skrev 2012-06-02 11:24:08 följande:
    FY vad typiskt att det avtar. Du får kränga på dig regnkläder och ut och traska eller gå ut i vanliga kläder, alla kommer nog förstå om de ser en höggravid kvinna ute i regnet med bara kläder att man vill starta förlossningen .Den här dagen blev ju genast lite mer spännande iaf, även om det kan ta lång tid. Kan det vara flera veckor kvar trots att man är relativt nära bf? Bf nästa lördag.    

Gick precis en kort promenad :). Magen var dock spänd och gjorde ont helatiden så jag orkade inte så långt. Får se vad som händer under resten av dagen :). Ja det där med slemproppen är väldigt lurigt, det kan hända nåt samma dag men kan dröjja flera veckor. Min faster som fick barn för ett par veckor sen födde inte förrän 4 veckor efter slemproppen gick. Hon gick en vecka över BF. Den slemproppen var blodig och rejäl så vi trodde verkligen att det var på G när den gick. Men en vän till mig fick dagen efter att slemproppen släppte så det är ju väldigt individuellt :).
  • Elvis Mamma

Min slempropp släppte tre dagar innan sonen är född så vid varje toabesök tittar jag som en besatt å hoppas få se den, man känner sig mer än galen såhär sista veckorna när man letar tecken Med första barnet började jag leta tecken först när jag passerat BF, nu går man som om de vore övertid fast de är veckor kvar

• MissFörstånd
    Dancia skrev 2012-06-02 11:30:36 följande:

Gick precis en kort promenad :). Magen var dock spänd och gjorde ont helatiden så jag orkade inte så långt. Får se vad som händer under resten av dagen :). Ja det där med slemproppen är väldigt lurigt, det kan hända nåt samma dag men kan dröjja flera veckor. Min faster som fick barn för ett par veckor sen födde inte förrän 4 veckor efter slemproppen gick. Hon gick en vecka över BF. Den slemproppen var blodig och rejäl så vi trodde verkligen att det var på G när den gick. Men en vän till mig fick dagen efter att slemproppen släppte så det är ju väldigt individuellt :).
    Spännande, får se hur din dag blir då . Det här var inte heller sååå mycket, men definitvit annorlunda i färgen än de flytningar jag brukar ha.
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-06-02 09:33:20 följande:
    LillaGrynet: Men lergigan comp hjälper ju inte sömnen. Det är ju både koffein och efedrin i dom. Behöver man sova är det vanliga lergigan man ska ha. Comp är mot illamående...
    Precis vad jag också tänkte, de hjälper ju inte mot sömnbesvär utan det är "vanliga" Lergian som används mot det...

Ensortsmamma: Hoppas att ni får en fin dag!

Mådde riktigt kasst imorse och spydde. Känner mig helt klar med det här med 2 dagar kvar till BF. Får nog se om maken kan tänka sig en färdknäpp ikväll även om jag vet att det inte hjälper...
  • MissFörstånd

Elvis mamma - haha jag känner att jag bara vill springa på toa hela tiden för att se om det kommit mer . Bebisen är en riktig vilde i magen idag, den brukar sova mer på dagtid men inte idag. Man hoppas ju som sagt .

• LillSnurr82

Min slempropp med dottern gick morgonen på dagen hon föddes, så jag är oxå som besatt av att glo ner i toan efter varje toabesök.. Tror dock att min släppt iomgångar då jag de senaste veckorna haft rejäla flytningar. Känns som man kissar på sig typ..:/ får ha trosskydd hela tiden för att inte behöva byta trosor 17 gånger om dagen typ. .. Nu har jag i alla fall vart på Apoteket och köpt lite salvor och stora bindor så i dag ska jag nog packa bb-väskan. Hämta även ut en gratis baby-box. Var rätt bra grejer i den. 2 nappar, lite salvor, tidningar (även till pappan) och tuggummin :) perfekt att ha med sig till bb :D

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥