• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-06-02 20:45:05 följande:
    Åh tack. Ska hålla tummarna att det sätter i gång för dig i natt eller i morgon:)
    Tack, det behövs verkligen!!
  • MissFörstånd

Kramar till er alla underbara tjejer! Jag hade ju själv räknat bf till 6/6 och rul sa 9/6 så kanske kanske att det blir på onsdag. Bm räknade enligt sm att det ska bli 3/6, så vi får väl se om bebisen har några planer på att komma ut imorgon. Jag tvivlar, annars ska det dra igång snabbt nu .

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • LillaGrynet

Tjejer: Jag skrev fel innan det är "Lergigan" jag fått och alltså inte "Lergigan comp" som jag skrev tidigare.. Men jag tycker inte Lergigan hjälper mig mer än att jag känner mig som ett vrak pga sömnbrist på nätterna... Ligger vaken ca 4-5 Tim varje natt och vrider o vänder på mig...

• RocketQueen

Tack för era svar! Det blir en lång diskussion i helgen med mannen och sen på måndag ska jag träffa bl.a. barnmorskan för att se hur vi gör. Det verkar vara rätt vanligt att många får värkstimulerande även fast det startar naturligt. Det tråkiga är att där jag har valt att föda gör de inga igångsättningar så i så fall får jag inte vara där utan måste vara på en "vanlig" förlossningsavdelning vilket inte alls känns kul. Det är väl egentligen det största hindret som jag ser det. Samtidigt så finns det inget som säger att det ens startar av sig själv, jag kanske går över tiden och ändå måste sättas igång och då har jag "hållt ut" två veckor helt i onödan...

• stjärnfrukt

Idag har det varit fullt upp, har nämligen en sambo här hemma som är sjuk, symtom: "ingen feber men det känns som det" Obestämd är heelt slut nu kan jag tala om då jag fått sköta ALLT (som vanligt typ) + ta hand om denna vuxna man...

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-02 21:14:40 följande:
    Tack för era svar! Det blir en lång diskussion i helgen med mannen och sen på måndag ska jag träffa bl.a. barnmorskan för att se hur vi gör. Det verkar vara rätt vanligt att många får värkstimulerande även fast det startar naturligt. Det tråkiga är att där jag har valt att föda gör de inga igångsättningar så i så fall får jag inte vara där utan måste vara på en "vanlig" förlossningsavdelning vilket inte alls känns kul. Det är väl egentligen det största hindret som jag ser det. Samtidigt så finns det inget som säger att det ens startar av sig själv, jag kanske går över tiden och ändå måste sättas igång och då har jag "hållt ut" två veckor helt i onödan...
    Om de tycker att du behöver sättas igång pga hälsoskäl då kanske det är bäst att göra det och som du skrev du kanske ändå skulle gå över å tvingas bli igångsatt som vissa blir :P.
    Sen har du ju känt dig redo för att åka in å föda ett tag nu...så det kanske är lika bra? :) Så får du snart träffa din lille bebis :).
  • LillSnurr82

Haha visst är det märkligt att karlar blir såååå mycket mer sjuka än oss kvinnor när de blir sjuka ?? En liten förkylning och dom typ håller på att dö. :) fascinerande tycker jag..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Memso

Här är en som nyligen börjat känna av förvärkar.. Den ena dagen känns värre än den andra, men vill dock inte att det ska dra igång. Ska bli snittad på tisdag och håller gärna ut tills dess!! Så det är ganska irriterande att det håller mig vaken om nätterna..

Har dessutom inte tid för bebis förrän på tisdag som planerat ;) har lite att stå i tills dess ;) haha

• PojkarnasMamma85

I 4 timmar igår kväll hade jag starka men oregelbundna värkar. Sen avtog det såklart. Har nu molvärk som gör att jag inte kan sova nåt mer. Får se hur det utvecklar sig, har tagit Alvedon för en stund sen.