• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-06-02 22:13:29 följande:
    Om de tycker att du behöver sättas igång pga hälsoskäl då kanske det är bäst att göra det och som du skrev du kanske ändå skulle gå över å tvingas bli igångsatt som vissa blir :P.
    Sen har du ju känt dig redo för att åka in å föda ett tag nu...så det kanske är lika bra? :) Så får du snart träffa din lille bebis :).
    Jo, det som får mig att tveka så mycket är just att vi då inte får vara på den förlossningsavdelning som vi ville eftersom de inte gör några igångsättningar alls där. Jag har ju varit väldigt förlossningsrädd och har jobbat jättemycket med det och varit på flera besök på avdelningen för att känna mig tryggare. Nu känner jag att jag inte alls är lika trygg med att vara någon annanstans vilket är det som skrämmer mig mest... Suck, dessa beslut...
  • Sommarblommor

Min bebis kommer nog tjura och vänta till v 42 nu när h*n inte fick komma i v 33. Inga förvärkar här inte. Springer däremot på toa titt som tätt. Börjar få skavsår... Finns det inget bättre än barnolja att smörja med?

Nr 1, pojke född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6-12
  • Cataleya
    Sommarblommor skrev 2012-06-03 07:55:29 följande:
    Min bebis kommer nog tjura och vänta till v 42 nu när h*n inte fick komma i v 33. Inga förvärkar här inte. Springer däremot på toa titt som tätt. Börjar få skavsår... Finns det inget bättre än barnolja att smörja med?
    Prova potatismjöl, vet att vi fick det när vi var små.. vet dock inte hur det funkar på vuxna, men borde väl ha samma effekt
  • emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-06-02 20:38:44 följande:
    Så där nu är bb-väskan packad. Bara toalett grejer och kläder till mig som ska packas. Men det gör jag nog när det är på g typ. Har skrivit en lista så har ja för ont så kan mamma eller min sambo packa åt mig efter listan :) Usch i dag är annars en skit dag.. Vill inte vara med längre!! Irriterad på allt och alla.. En dag när alla är dumma i huvudet oxå..skit! Skönt eller bra att det känns lite bättre i alla fall pojkarnasmamma85 Även fast du kanske hellre vill att det sätter fart ordentligt.. Jag har fått för mig att jag kommer föda på måndag, ingen aning om varför.. Får se om jag får rätt.. Är då i vecka 39(38+0)
    Ska bli rolig att se när vi får våra bebisar eftersom vi har samma bf datum :) Här börjar det nog kännas som det händer någonting iaf, men det lär nog dröja minst en vecka till innan det är nåt på g. Har lite molande ont som många här verkar ha och sånt, ibland vaknar jag på natten med lite värkar men dom går snart över.
  • Cataleya
    zenoble skrev 2012-06-03 08:41:23 följande:
    Cataleya- hur gick det för dig på fl?
    Det var vattniga flytningar, tror du man kände sig dum ? haha. 
    I övrigt var tappen mjuk, och öppen 2 cm, så jag trippar runt i väntans tider.
    Har ni kommit i ordning ännu ?  
  • zenoble
    Cataleya skrev 2012-06-03 08:44:56 följande:
    Det var vattniga flytningar, tror du man kände sig dum ? haha. 

I övrigt var tappen mjuk, och öppen 2 cm, så jag trippar runt i väntans tider.

Har ni kommit i ordning ännu ?  

Som mig då, men faktiskt inte lätt att veta! Bättre att kolla en gång för mycket ju. Jo då nu börjar man komma på spåren med allt inatt sov Elias 6 timmar, så skönt! Även fast jag vaknade innan av ren vana ;) hoppas det är på g för dig snart då, låter ju lovande i alla fall
  • conda

Imorgon är det äntligen dags (om det finns lediga Bm vill säga) tala om långsam dag. Ikväll ska vi lämna barnen hos Davids föräldrar och städa undan lite här. Det blir alltså en igångsättning till, lite tråkigt att inte få uppleva en spontan förl. men det ska bli skönt att slippa oroa sig över att det ska hända något med bebisen. Var det rocketqueen som undrade över igångsättning? Jag har fött spontant en gång och blivit igångsatt tre gånger. Tycker inte att smärtan är större med igångsättning men förloppet blir mer intensivt, värkarna har för mig kommit väldigt tätt. Alla mina igånsättningar har tagit mellan 5-7 timmar, medan min spontana förlossning tog 3,5 timme. Den startade med att slemproppen lossnade, strax därefter fick jag värkar med 5 min. mellanrum. Detta var min första förlossning.

• Baby1112

Max 23 dagar kvar som tjockis. Känns som att jag kommer gå alla dom! Hatar förvärkar, sd och molande värk just nu. Hur svårt ska det vara att komma igång på riktigt eller bara försvinna tills det är dags!?
    Tycker detta sega molande och värkar hit och dit är värre än förlossningen... Den har ju åtminstone ett slut inom överskådlig framtid när den väl börjat!!! Blä!!!