• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • tomisamat

I torsdags kom vår Alexander. vägde3520g, läkaren tror inte att han är 36 veckor bara som enligt rul.
    Denna förlossning var den mest underbara jag varit med om. Kände exakt vad som hände i kroppen så jag bad barnmorskan backa undan och låta mig lyssna på kroppen med bara min man vid min sida. Det har aldrig gått så smidigt innan. Kände precis när det var dags att krysta och inte. Så på två krystvärkar inom 5 min så var han ute. Och det blev inte en skråma i underlivet, så det har gått att kissa ordentligt på en gång efter. Och det blödde inte heller förrän moderkakan kom. Så nu ligger han äntligen här och myser.

• RocketQueen

Hur har det varit för er som blivit igångsatta tidigare? Alltså ni som både har startat naturligt och blivit igångsatta. Det har hänt en jäkla massa grejer som gör att det funderas på att sätta igång mig nästa vecka (vid bf) men jag tvekar. Har fått för mig att det blir en mycket jobbigare förlossning om man sätts igång än om man inte gör det? Finns det nån som har någon erfarenhet? Jag har väl i stort sett helgen på mig att fundera på hur jag vill ha det...

• RocketQueen
    tomisamat skrev 2012-06-02 13:50:03 följande:
    I torsdags kom vår Alexander. vägde3520g, läkaren tror inte att han är 36 veckor bara som enligt rul.
    Denna förlossning var den mest underbara jag varit med om. Kände exakt vad som hände i kroppen så jag bad barnmorskan backa undan och låta mig lyssna på kroppen med bara min man vid min sida. Det har aldrig gått så smidigt innan. Kände precis när det var dags att krysta och inte. Så på två krystvärkar inom 5 min så var han ute. Och det blev inte en skråma i underlivet, så det har gått att kissa ordentligt på en gång efter. Och det blödde inte heller förrän moderkakan kom. Så nu ligger han äntligen här och myser.
    Och ett jättegrattis till dig såklart! Vad härligt att allting gick så bra, det måste kännas hur häftigt som helst.
  • Lina007

Missförstånd: min slempropp gick lördagen den 12 maj, då såg jag verkligen att den lossnat plus två dagar efteråt. Sen vet jag inte om den lossnade mer i omgångar utan att jag märkte det, men sen föddes dottern den 24 maj.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Dancia

Stort grattis tomisamat!! Och vad härligt att höra vilken underbar förlossning du hade :).

• LillaGrynet

RocketQueen: Jag har fått dem mot min klåda.. Men dem sa att dem även skulle göra mig trött.. :-/

• RocketQueen
    LillaGrynet skrev 2012-06-02 14:37:09 följande:
    RocketQueen: Jag har fått dem mot min klåda.. Men dem sa att dem även skulle göra mig trött.. :-/
    Konstigt att du inte fick "vanliga" Lergigan istället, för såna äter jag för att kunna sova och de blir man trött av. Hoppas du får sova nåt iaf, jag vet hur det känns när man går runt som en zombie :-/