• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

RocketQueen: Jag har BF 14 juni.. Men det här med att jag börjat sova så dåligt igen har jag lidit av i många många år från och till och beror antagligen pga mitt oregelbundna jobb.. Känner att jag fallit in i den onda cirkeln igen och förstår knappt hur jag ska orka med en förlossning.. Foglossningen är ju just nu ganska bra, vilket jag är glad för.. Har ju varit sjukskriven på heltid i 3 mån också å innan dess på halvtid å heltid å jobbat däremellan.. Så allt beror ju inte bara på graviditeten utan problemet fanns ju innan med sömnen.. Känner att fast jag gått hemma så länge så har jag ändå inte fått nått gjort hade som plan att ha ett kliniskt rent hem och röjt undan en massa saker till bebis kommer.. Men orken är som bortblåst och jag får inget gjort

• Ensortsmamma

RQ: jag har bara erfarenhet av igångsättning. Så jag vet inget "bättre" men de som ja vet är att de kan bli lite mer långdraget. Förra gången fick jag gel sen ballong vilket var hemskt död gelén gör att du får så täta värkar. Nu ska de sätta ballongen direkt och sen ge dropp. Då får kroppen jobba på mer själv i sin takt. De är min erfarenhet iaf, de är klart att en "normal" förlossning är de allra bästa. Men ibland är ju situationen som den är.. Vet inte om jag hjälpt dig med något :/

• MissFörstånd

Rocket - jag har bara erfarenhet av igångsättning och inte av "vanlig" start. Min igångsättning gick bra, men jag tror att det kan vara lite jobbigare för kroppen för den är inte helt redo då. Min förlossning slutade i akut snitt men det hade inte med igångsättningen att göra. Anledningen till att jag blev igångsatt var vattenavgång och lite stressad bebis.

• emersson75
    RocketQueen skrev 2012-06-02 14:11:43 följande:
    Hur har det varit för er som blivit igångsatta tidigare? Alltså ni som både har startat naturligt och blivit igångsatta. Det har hänt en jäkla massa grejer som gör att det funderas på att sätta igång mig nästa vecka (vid bf) men jag tvekar. Har fått för mig att det blir en mycket jobbigare förlossning om man sätts igång än om man inte gör det? Finns det nån som har någon erfarenhet? Jag har väl i stort sett helgen på mig att fundera på hur jag vill ha det...
    Min förra förlossning startade naturligt men stannade av sen, så jag fick en massa värkstimulerande mm mm, slutade med akutsnitt så det var väl ingen rolig historia, det är min erfarenhet tyvärr..
  • PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-06-02 08:19:00 följande:
    Att det inte sätter fart för dig snart pojkarnasmamma85

2 veckor kvar 2 veckor kvar 2 veckor kvar (i morgon ) kör ett pepp talk med mig själv :)
    Ja...jag bara väntar på att nåt ska ske. Mådde riktigt dåligt imorse och bröt ihop totalt. Maken tyckte jag skulle ringa förlossningen vilket jag gjorde med gråten i halsen. Men det är ju bara förvärkar och de kan hålla på länge och nåt starkare än Alvedon rekommenderas inte och en kontroll var lönlöst enligt henne då varken värkar eller vatten gått. Att jag sov inatt gjorde också att jag inte fick komma in, men jag sa att det var första gången på länge jag sovit bra men det tog hon inte hänsyn till. Hon sa att jag skulle försöka göra saker och inte bara ligga/sitta hemma utan röra på mig mer.

Så idag åkte vi ut till svärföräldrarnas sommarstuga och var där några timmar och det kändes mycket bättre faktiskt. Så fort vi kom hem gjorde det ont igen. Men efter Alvedon blev det bättre och just nu är det helt okej.

Får försöka fokusera på nåt annat än att det gör ont och vara glad de nätter jag får sova okej. Får ju springa och kissa x antal gånger men det räknar jag inte in. Skulle få höra av mig till förlossningen om det inte blev bättre under dagen, men det tycker jag ju som sagt det blivit. Hädanefter blir det till att hitta på saker och förtränga att jag har ont. Ska bli spännande att se hur natten blir.
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-06-02 15:00:53 följande:
    Lång historia och ganska så privat, men det handlar om mitt välmående kort sagt... Hade ju allra helst sett att förlossningen startar av sig själv samtidigt som det aldrig kommer att funka att vänta i över två veckor till för mig så som det ser ut just nu...
    Stor kram till dig!
  • LillaGrynet

Jag blev igångsatt med Gel sist och det körde igång med täta sammandragningar ganska fort som kändes ganska kraftigt från början och var intensiva från start.. Men dem var hanterbara och när dem blev kraftigare tog jag hjälp av TENS-apparaten som jag hade lånat hos Barnmorskan.. Det hjälpte mig väldigt mkt och jag fick nåt annat att fokusera på.. Sen provade jag lustgas men det funkade inte alls för mig för jag spydde och kände mig inte alls bekväm med den.. Efter ca 12 timmar när jag öppnat mig 4-5 cm fick jag EDA och sen stannade värkarna av så jag fick värkstimulerande å värkarna kom igång väldigt intensivt fram till krystvärkarna 2 timmar senare å min lille son kom till världen. Så allt som allt från igångsättning till lilleman föddes tog 15 timmar! Så denna gången hoppas jag få uppleva den "naturliga" vägen för att få uppleva skillnaden men tycker att igångsättning absolut var helt OK o något jag inte skulle vara rädd för att gå igenom igen

• LillSnurr82

Så där nu är bb-väskan packad. Bara toalett grejer och kläder till mig som ska packas. Men det gör jag nog när det är på g typ. Har skrivit en lista så har ja för ont så kan mamma eller min sambo packa åt mig efter listan :) Usch i dag är annars en skit dag.. Vill inte vara med längre!! Irriterad på allt och alla.. En dag när alla är dumma i huvudet oxå..skit! Skönt eller bra att det känns lite bättre i alla fall pojkarnasmamma85 Även fast du kanske hellre vill att det sätter fart ordentligt.. Jag har fått för mig att jag kommer föda på måndag, ingen aning om varför.. Får se om jag får rätt.. Är då i vecka 39(38+0)

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-06-02 20:38:44 följande:
    Så där nu är bb-väskan packad. Bara toalett grejer och kläder till mig som ska packas. Men det gör jag nog när det är på g typ. Har skrivit en lista så har ja för ont så kan mamma eller min sambo packa åt mig efter listan :) Usch i dag är annars en skit dag.. Vill inte vara med längre!! Irriterad på allt och alla.. En dag när alla är dumma i huvudet oxå..skit! Skönt eller bra att det känns lite bättre i alla fall pojkarnasmamma85 Även fast du kanske hellre vill att det sätter fart ordentligt.. Jag har fått för mig att jag kommer föda på måndag, ingen aning om varför.. Får se om jag får rätt.. Är då i vecka 39(38+0)
    Skönt att ha packat och klart!

Jo, men det är skönt att det har blivit mindre smärtsamt! Orkar ju till och med sitta vid datorn idag Men självklart hade jag mycket hellre fått igång förlossningen! Jag hade två gissningar, antingen 24-25 maj eller 3 juni...så det återstår att se om det blir nån bebis imorrn! Hoppas det!!

Håller tummarna för dig att du får rätt om att föda på måndag!
  • LillSnurr82
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-02 20:42:59 följande:
    Skönt att ha packat och klart! Jo, men det är skönt att det har blivit mindre smärtsamt! Orkar ju till och med sitta vid datorn idag Men självklart hade jag mycket hellre fått igång förlossningen! Jag hade två gissningar, antingen 24-25 maj eller 3 juni...så det återstår att se om det blir nån bebis imorrn! Hoppas det!! Håller tummarna för dig att du får rätt om att föda på måndag!

Åh tack. Ska hålla tummarna att det sätter i gång för dig i natt eller i morgon:)
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥