LillSnurr82 skrev 2012-06-02 08:19:00 följande:
Att det inte sätter fart för dig snart pojkarnasmamma85
2 veckor kvar 2 veckor kvar 2 veckor kvar (i morgon ) kör ett pepp talk med mig själv :)
Ja...jag bara väntar på att nåt ska ske. Mådde riktigt dåligt imorse och bröt ihop totalt. Maken tyckte jag skulle ringa förlossningen vilket jag gjorde med gråten i halsen. Men det är ju bara förvärkar och de kan hålla på länge och nåt starkare än Alvedon rekommenderas inte och en kontroll var lönlöst enligt henne då varken värkar eller vatten gått. Att jag sov inatt gjorde också att jag inte fick komma in, men jag sa att det var första gången på länge jag sovit bra men det tog hon inte hänsyn till. Hon sa att jag skulle försöka göra saker och inte bara ligga/sitta hemma utan röra på mig mer.
Så idag åkte vi ut till svärföräldrarnas sommarstuga och var där några timmar och det kändes mycket bättre faktiskt. Så fort vi kom hem gjorde det ont igen. Men efter Alvedon blev det bättre och just nu är det helt okej.
Får försöka fokusera på nåt annat än att det gör ont och vara glad de nätter jag får sova okej. Får ju springa och kissa x antal gånger men det räknar jag inte in. Skulle få höra av mig till förlossningen om det inte blev bättre under dagen, men det tycker jag ju som sagt det blivit. Hädanefter blir det till att hitta på saker och förtränga att jag har ont. Ska bli spännande att se hur natten blir.