• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Vad har hänt RocketQueen eftersom du ev ska bli igångsatt? Jag blev igångsatt med sonen pga läckande fostervatten.. Gick bra men var ganska intensiva sammandragningar tills dem riktiga värkarna körde igång.. Från jag blev igångsatt till lilleman va ute tog 15 timmar..

• RocketQueen
    LillaGrynet skrev 2012-06-02 14:58:33 följande:
    Vad har hänt RocketQueen eftersom du ev ska bli igångsatt? Jag blev igångsatt med sonen pga läckande fostervatten.. Gick bra men var ganska intensiva sammandragningar tills dem riktiga värkarna körde igång.. Från jag blev igångsatt till lilleman va ute tog 15 timmar..
    Lång historia och ganska så privat, men det handlar om mitt välmående kort sagt... Hade ju allra helst sett att förlossningen startar av sig själv samtidigt som det aldrig kommer att funka att vänta i över två veckor till för mig så som det ser ut just nu...
  • LillaGrynet

RocketQueen: Har gått som en zombie mer eller mindre under hela graviditeten.. Bla därför jag varit sjukskriven och för foglossning.. Men nu är det ju klådan som gör sitt också.. Sover ca 2 Tim å sen vaknar ja för att kissa å kan inte somna om utan ligger vaken till sambon åker till jobbet å somnar ca 2-3 Tim till.. Så helt slut på dagarna... Den bästa sömnen får jag när jag är ensam helt klart;)

• Havsjungfrun

Tomisamat: Grattis till er kille Baby! Låter verkligen som en fantastik förlossning.

• RocketQueen
    LillaGrynet skrev 2012-06-02 15:02:32 följande:
    RocketQueen: Har gått som en zombie mer eller mindre under hela graviditeten.. Bla därför jag varit sjukskriven och för foglossning.. Men nu är det ju klådan som gör sitt också.. Sover ca 2 Tim å sen vaknar ja för att kissa å kan inte somna om utan ligger vaken till sambon åker till jobbet å somnar ca 2-3 Tim till.. Så helt slut på dagarna... Den bästa sömnen får jag när jag är ensam helt klart;)
    Jobbigt, tyvärr vet jag alltför väl vad du pratar om. Jag hade stora problem redan innan jag blev gravid och det blev ju inte direkt bättre. Har också varit sjukskriven de senaste tre månaderna på heltid och i två månader på halvtid innan dess bla pga sömnen och foglossningen. Läkarna tyckte att jag skulle äta bla Imovane för att kunna sova men det vågar jag inte så länge bebisen bor i magen så därför har jag försökt klara mig på Lergigan. Tyckte att de funkade bra i början men nu vet jag inte längre... Det svåraste är väl egentligen att lösa orsaken till varför man sover dåligt vilket inte alltid är så lätt.

Men jag slipper iaf klådan, vilket jag inte är avundsjuk på. Hoppas det blir bättre för dig snart, när har du bf?
  • Annelie81

Hej!! Är det när slemproppen gått som man inte får bada? Men i värk syfte är det ok? Jag haft värkar sen 13 men dock 6-7 min emellan och de håller i sig i ca 1 min ....kände nu att det blev blött mellan bena och ut kom något slemmigt! Kan jag lägga mig i badet tro??

• Dancia
    Annelie81 skrev 2012-06-02 17:38:24 följande:
    Hej!! Är det när slemproppen gått som man inte får bada? Men i värk syfte är det ok? Jag haft värkar sen 13 men dock 6-7 min emellan och de håller i sig i ca 1 min ....kände nu att det blev blött mellan bena och ut kom något slemmigt! Kan jag lägga mig i badet tro??

Å vad spännande! Ja det är helt lugnt att bada när bara slemmisen har gått :).
  • MissFörstånd

Lina - spännande! Har inte sett nått mer under dagen men har varit jättetrött och haft lite molvärk. Bebisen har knappt varit lugn alls idag.

Tomisamat - Grattis till killen!! Varför tror inte läkaren att veckorna stämmer?

Annelie - ja hemma läste jag att det var helt lugnt att bada, vi har dock bara dusch.

• IdaElinLivia040611
    Annelie81 skrev 2012-06-02 17:38:24 följande:
    Bada på du, det är när man läcker fostervatten som min BM sa att det är fri passage upp till bebis. Men även då om det är värkarbete på gång så e det ju ok.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • RocketQueen
    RocketQueen skrev 2012-06-02 14:11:43 följande:
    Hur har det varit för er som blivit igångsatta tidigare? Alltså ni som både har startat naturligt och blivit igångsatta. Det har hänt en jäkla massa grejer som gör att det funderas på att sätta igång mig nästa vecka (vid bf) men jag tvekar. Har fått för mig att det blir en mycket jobbigare förlossning om man sätts igång än om man inte gör det? Finns det nån som har någon erfarenhet? Jag har väl i stort sett helgen på mig att fundera på hur jag vill ha det...
    Jag puffar min fråga lite, ingen som har erfarenhet av igångsättning?