• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Conda: Japp det var jag som undrade. Kul att höra från någon som har testat båda sätten så att säga. Det gick ju väldigt fort för dig. Varför blev du igångsatt?

• Emma Stark

Här är det max 28 dagar kvar som gravid innan eventuell "övertidsigångsättning", har dock BF 16 juni. Börjar bli segt nu då jag har börjat må illa igen... INTE kul att stå och spy som en gris över toaletten när man samtidigt får sammandragningar. Snart är det slut på eländet iaf! :D

• LillSnurr82
    emersson75 skrev 2012-06-03 07:59:23 följande:
    Ska bli rolig att se när vi får våra bebisar eftersom vi har samma bf datum :) Här börjar det nog kännas som det händer någonting iaf, men det lär nog dröja minst en vecka till innan det är nåt på g. Har lite molande ont som många här verkar ha och sånt, ibland vaknar jag på natten med lite värkar men dom går snart över.

Har en del förvärkar i dag. Vakna klockan 4.00 i natt och kunde inte somna om :( när dottern sen vakna vid 7.00 hade jag ännu inte somnat. Tog upp henne och hon fick sin välling och djuren fick sin frukost. Sen gick jag och la mig i sängen igen. Brukar göra detoch bara slappa ett tag, dottern brukar kunna roa sig själv under tiden :) men i dag var jag för trött så jag somna.. Vakna av att det var lite väl tyst.. Går in i dotterns rum , då har hon somnat med rumpan i vädret och sin snutte filt som kudde i fönstret.. Haha.. Så söt! Undra vad grannarna sa.. :)
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82
    conda skrev 2012-06-03 09:58:59 följande:
    Imorgon är det äntligen dags (om det finns lediga Bm vill säga) tala om långsam dag. Ikväll ska vi lämna barnen hos Davids föräldrar och städa undan lite här. Det blir alltså en igångsättning till, lite tråkigt att inte få uppleva en spontan förl. men det ska bli skönt att slippa oroa sig över att det ska hända något med bebisen. Var det rocketqueen som undrade över igångsättning? Jag har fött spontant en gång och blivit igångsatt tre gånger. Tycker inte att smärtan är större med igångsättning men förloppet blir mer intensivt, värkarna har för mig kommit väldigt tätt. Alla mina igånsättningar har tagit mellan 5-7 timmar, medan min spontana förlossning tog 3,5 timme. Den startade med att slemproppen lossnade, strax därefter fick jag värkar med 5 min. mellanrum. Detta var min första förlossning.

Hoppas det finns någon ledig Bm.. Snart får du träffa det lila pyret. Spännande :) lycka till!
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillaGrynet

Sicken underbar dag.. Bara slappa hela dan och bli bortskämd av sambon.. Nu ska han och sonen baka kladdkaka efter lite tjat från mig Kan det bli bättre..

• conda
    RocketQueen skrev 2012-06-03 10:55:41 följande:
    Conda: Japp det var jag som undrade. Kul att höra från någon som har testat båda sätten så att säga. Det gick ju väldigt fort för dig. Varför blev du igångsatt?

Min första dotter var dödfödd, de kunde inte finna någon förklaring, vare sig på mig eller henne. Dagen innan hon föddes död var vi på ul och då var allt som det skulle. Jag gick 40+6 med henne. Mina tre följande barn har jag blivit igångsatt med då jag "vägrar" gå över tiden igen, när barnet är klart så känns det som att man väntar på att hjärtat ska sluta slå. Första igångs. fick jag verkligen kämpa mig till men då hade jag både Bm och mödrapsykolog i ryggen. De andra två igångsättningarna har jag fått VIA remiss då jag svarade så bra på den första. Denna igångsättning sker en vecka tidigare än beräknat eftersom jag fått graviditetsdiabetes och barnet förra veckan beräknades att väga 3800. (v.38+0) =)
  • MissFörstånd

Lillsnurr - haha vad gulligt!!!

Vi har varit på leklandet hela dagen och jag är helt slut efter att ha setat på en stol och tittat på. Har nyas ätit glass och jag kan inte avgöra om bebis älskar eller avskyr glass

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-03 07:43:42 följande:
    Jo, det som får mig att tveka så mycket är just att vi då inte får vara på den förlossningsavdelning som vi ville eftersom de inte gör några igångsättningar alls där. Jag har ju varit väldigt förlossningsrädd och har jobbat jättemycket med det och varit på flera besök på avdelningen för att känna mig tryggare. Nu känner jag att jag inte alls är lika trygg med att vara någon annanstans vilket är det som skrämmer mig mest... Suck, dessa beslut...
    Aha ja det kan jag ju förstå..jag har valt Danderyds BB och är helt inställd på att det är dit jag ska när det är dags...tankarna har ju kommit om att man kan få åka någon annanstans å det känns inte kul när man tänker så...håller med om att det känns tryggare att veta vart man ska när man är rädd oxå..

Hoppas att det löser sig iaf och att det går bra oavsett vart du hamnar..
  • Annelie81

En uppdatering: värkarna startade ju igår med 6 min emellan, inte tillräckligt att ringa FL, slemproppen kom oxå ingen tvekan. Värkarna avtog sedan vid 18...kände dock att något var på g så vi lämnade sonen till farmor. Natten var lugn och på morgonen satte jag igång att städa. 13.00 misstänkte jag att vattnet gick. Satte på mig en binda och såg efter ett tag att vattnet var rosafärgat, det gjorde att jag verkligen förstod att det var vattnet! Ringde FL och de ville att jag skulle komma in för koll. Fortfarande inga värkar....tyckte själv att jag kunde vara hemma tills värkar men man måste tydligen kontrollerad inom två timmar......väl inne konstaterades att det var vattnet!! Så skönt! Skall tillbaka imorgon 13.00 för koll om inget hänt blir det igångsättning tisdag morgon!
    Fast just nu ligger jag i soffan med molvärk...så snart så!!!! :)

• Elvis Mamma

Som jag väntat på att få se den, slemproppen, idag har den på riktigt börjat lossna Visserligen kan de vara veckor kvar ändå men såhär i slutet blir man ju glad å hoppfull för de lilla