• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • FiaA87
    Annelie81 skrev 2012-06-03 17:19:40 följande:
    En uppdatering: värkarna startade ju igår med 6 min emellan, inte tillräckligt att ringa FL, slemproppen kom oxå ingen tvekan. Värkarna avtog sedan vid 18...kände dock att något var på g så vi lämnade sonen till farmor. Natten var lugn och på morgonen satte jag igång att städa. 13.00 misstänkte jag att vattnet gick. Satte på mig en binda och såg efter ett tag att vattnet var rosafärgat, det gjorde att jag verkligen förstod att det var vattnet! Ringde FL och de ville att jag skulle komma in för koll. Fortfarande inga värkar....tyckte själv att jag kunde vara hemma tills värkar men man måste tydligen kontrollerad inom två timmar......väl inne konstaterades att det var vattnet!! Så skönt! Skall tillbaka imorgon 13.00 för koll om inget hänt blir det igångsättning tisdag morgon! Fast just nu ligger jag i soffan med molvärk...så snart så!!!! :)

Åh lycka till! Förhoppningsvis har du din lilla bebis hos dig snart:)
  • RocketQueen

Conda: Då förstår jag att du blir igångsatt. Tack för att du delade med dig.

Bumman: Jag vill ju helst föda på Södra BB, har helt snöat in mig på det och blir det igångsättning får jag nöja mig med vanliga Sös. Vi får se vad som händer, tänk om man kunde ha sån tur att det startar av sig svälj typ ikväll men det lär ju aldrig hända...

Idag tänkte jag att jag skulle testa en långpromenad för att kanske starta upp nåt men vädret har varit så tråkigt. Så vi åkte till Ikea istället! Den iden hade precis alla andra också kommit på... Vi gick runt där och i lite andra affärer i flera timmar. Tänk om bebisen ville komma nu...

• LillSnurr82

Lycka till Annelie, hoppas att det sätter fart snart!

Nu har jag dottern och hunden "flyttat" in hos mor och far tills lilla pyret tittar fram.

Har massa förvärkar efter att gjort en rejäl stor städning hemma (så det är rent när man kommer hem med liten då jag inte kommer bo hemma förrens då) , packat och sen promenerat hem till mamma och pappa med barnvagn och hund - en promenad på ca 30 min... Kan knappt röra mig:/

Har ju trott att jag ska föda antingen den 4/6 eller den 12/6

• MissFörstånd
    Annelie81 skrev 2012-06-03 17:19:40 följande:
    En uppdatering: värkarna startade ju igår med 6 min emellan, inte tillräckligt att ringa FL, slemproppen kom oxå ingen tvekan. Värkarna avtog sedan vid 18...kände dock att något var på g så vi lämnade sonen till farmor. Natten var lugn och på morgonen satte jag igång att städa. 13.00 misstänkte jag att vattnet gick. Satte på mig en binda och såg efter ett tag att vattnet var rosafärgat, det gjorde att jag verkligen förstod att det var vattnet! Ringde FL och de ville att jag skulle komma in för koll. Fortfarande inga värkar....tyckte själv att jag kunde vara hemma tills värkar men man måste tydligen kontrollerad inom två timmar......väl inne konstaterades att det var vattnet!! Så skönt! Skall tillbaka imorgon 13.00 för koll om inget hänt blir det igångsättning tisdag morgon! Fast just nu ligger jag i soffan med molvärk...så snart så!!!! :)

Spännande! Skönt att det är på gång! Elvismamma - Känner igen den känslan. Det kan vara lång tid kvar, men det behöver inte vara det . 6 dagar till bf
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Meeen varför blir det inga efter??? Ni får försöka tyda vad jag skrivit ändå. ....

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Dancia

Annelie81: men Åå vad roligt!!! Då dröjjer det ju verkligen inte länge innan du träffar din bebis :). Lycka till!

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-03 19:08:08 följande:
    Conda: Då förstår jag att du blir igångsatt. Tack för att du delade med dig.

Bumman: Jag vill ju helst föda på Södra BB, har helt snöat in mig på det och blir det igångsättning får jag nöja mig med vanliga Sös. Vi får se vad som händer, tänk om man kunde ha sån tur att det startar av sig svälj typ ikväll men det lär ju aldrig hända...

Idag tänkte jag att jag skulle testa en långpromenad för att kanske starta upp nåt men vädret har varit så tråkigt. Så vi åkte till Ikea istället! Den iden hade precis alla andra också kommit på... Vi gick runt där och i lite andra affärer i flera timmar. Tänk om bebisen ville komma nu...
    Ja det skulle ju varit härligt om det startar för dig ikväll/imorgon bitti :).