• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Memso

Åh nu börjar det närma sig ordentligt.. Bara i morgon kvar, sen är det dags att åka in och plocka ut vår lillebror!!!

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-06-03 21:24:09 följande:
    Jaa någon bebis den 3/6 kan vi ju bara glömma iaf. Bm-besök imorgon!
    Samma här! Dessutom BF imorgon. Ska denna bebis vara lika punktlig som storasyster och komma på "rätt" dag tro... Har varit med familje på badhuset idag men avstod av förklarliga skäl att bada själv, värmen var dock påfrestande. Sedan var vi på byggvaruhus och köpcentrat och tittade på dörrar till vårt garagebygge. Avslutade med att städa klart mitt skrivbord på jobbet. Skönt att få det avklarat innan bebisen kommer. Hoppas på att kånkandet på sex stora kassar kan hjälpa till ;)

Conda: Håller tummarna för att du får träffa din bebis imorgon!
    Annelie81: Lycka till! Hoppas att det kommer igång på riktigt snart.  
  • Havsjungfrun

Ser ni på "Barnmorskan i East end"? Tack gode Gud att vi föder barn i dagens Sverige {#emotions_dlg.flower}

• Bumman79
    Memso skrev 2012-06-03 21:31:20 följande:
    Åh nu börjar det närma sig ordentligt.. Bara i morgon kvar, sen är det dags att åka in och plocka ut vår lillebror!!!
  • MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2012-06-03 21:42:11 följande:
    Samma här! Dessutom BF imorgon. Ska denna bebis vara lika punktlig som storasyster och komma på "rätt" dag tro... Har varit med familje på badhuset idag men avstod av förklarliga skäl att bada själv, värmen var dock påfrestande. Sedan var vi på byggvaruhus och köpcentrat och tittade på dörrar till vårt garagebygge. Avslutade med att städa klart mitt skrivbord på jobbet. Skönt att få det avklarat innan bebisen kommer. Hoppas på att kånkandet på sex stora kassar kan hjälpa till ;) Conda: Håller tummarna för att du får träffa din bebis imorgon! Annelie81: Lycka till! Hoppas att det kommer igång på riktigt snart.  

Hoppas att du har en bebis i famnen snart. Jag har bf på lördag. Dotter föddes i 37+2 så det var ju ett tag sen. 39+0 idag.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-06-03 22:22:51 följande:

Hoppas att du har en bebis i famnen snart. Jag har bf på lördag. Dotter föddes i 37+2 så det var ju ett tag sen. 39+0 idag.
    Tack detsamma! Sonen kom 35+4 så både dottern och denna bebisen är "sena" Flört
  • Baby1112

Klockar värkar... Ca 45sek-1min och 6-7 min mellan... Min nattsömn är störd! Har hållit på sedan midnatt, fast började på tio min... Hoppas verkligen detta resulterar i bebis inom närmsta tiden... Typ under dagen!!! Så jag inte varit uppe i onödan liksom... :)

• LillSnurr82

Baby1112 lycka till!

Hade värkar i går kväll och i natt så trodde där ett tag att det skulle starta. Hade dock aldrig så täta men de kom regelbundet. Kunde inte somna..låg vaken flera timmar men till slut somna jag men har vaknat flera ggr av att det gör ont :(
    Har fortfarande så det kommer nån värk lite då och då.. Blir tokig! Kan det inte bara gå i gång på riktigt någon gång??

Nu upp och vid kl 9.00 ska jag med dottern till Bvc för 1,5 års kontroll. Spännande och se hur mycket hon växt på 6 månader. Mindre spännande med vaccinationen hon kommer få :(