• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2012-06-04 22:45:07 följande:
    Att dricka nåt glas vin eller två påverkar typ inte bröstmjölken alls då alkoholen försvinner snabbt som sagt.
    Har hört att ett glas eller två nån gång ska vara ok, mer att man inte ska känna sig påverkad när man har en bebis att ta hand om. Men som sagt inte tal om några mängder, bara lite mys på ballkongen.

Kommer ihåg nu att jag var försiktig med mjölkprodukter och så lök och annan stark mat som ni skrev. Jordgubbar visste jag inte, har jag inte undvikit förut. Får väl se om det funkar nu i sommar. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • LillSnurr82
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-04 22:51:18 följande:
    Har hört att ett glas eller två nån gång ska vara ok, mer att man inte ska känna sig påverkad när man har en bebis att ta hand om. Men som sagt inte tal om några mängder, bara lite mys på ballkongen. Kommer ihåg nu att jag var försiktig med mjölkprodukter och så lök och annan stark mat som ni skrev. Jordgubbar visste jag inte, har jag inte undvikit förut. Får väl se om det funkar nu i sommar. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618

Nej man ska ju inte bli påverkad , det är för mig en självklarhet som alla(?) vet. Har hört jordgubbar och citrus frukter, att de kan då prickar av det. Men inget farligt att äta det. Åt det när jag amma dottern och hon reagera inte. Det ända jag märkte var då rå lök som hon fick lite ont i magen av om jag åt mycket av det. Är nog bara att prova sig fram.
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • RocketQueen

Alkohol går inte ut i bröstmjölken, det man snarare ska tänka på är om man vill vara med sin bebis när man druckit alkohol, men själva alkoholen i sig har inget med amningen att göra. Gammal myt som är svår att avliva. Och vad gäller mat så får man ju prova sig fram, vissa saker funkar för nån men inte för nån annan.

• conda

Kom in för igångsättning idag. Då jag var öppen 4cm så gjordes det hål på hinnan men jag slapp dropp. Detta var vid 11.30..17.15 föddes vår (lilla) pojk, 51 cm och 4630g.

• Lucian Caesar

Grattis conda!!

Jag har alltid kunnat äta allt när jag ammat, har aldrig behövt utesluta nåt. Men va e det för nytt om att alkohol inte går ut i mjölken?! Aldrig hört talas om så då behöver man inte pumpa och slänga ut mjölk då ifall man vart ute

• Baby1112

Vad ni skriver... :)
    Ligger nu på bb med min son efter en minst sagt dramatisk förlossning som slutade med urakut snitt... Lägger upp berättelse i andra tråden när vi kommit i balans!

Grattis till alla bebisar och lycka till ni som är på G! :)