• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-06-04 13:13:40 följande:
    Visst är det så, bebisarna kommer ju när dem kommer och nu är det ju nära för oss alla. Har inte vart så här otålig mina andra graviditeter men denna gången går jag bara och längtar ihjäl mig. Samtidigt som jag försöker njuta då detta är sista graviditeten. Är mer orolig denna graviditeten oxå så vill bara ha ut han så jag kan ha full koll på hur han mår.
    Precis så känner och har jag också känt hela den här graviditeten.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-04 17:10:05 följande:
    Jag tror inte att man ska hänga upp sig för mycket på sånt där, min bm har sagt att när det är sådär mycket folk på förlossningarna så brukar det vara ganska bra ruljans så det brukar lösa sig ändå. Hennes tips var att ringa rätt tidigt när man känner att det händer nåt så att de är förberedda på att man är på väg. Alltså inte vänta tills man inte står ut längre utan ringa redan när man känner att man börjar få värkar. Jag hoppas på att få föda på Södra BB och där har det bara 3 förlossningar åt gången!
    Precis samma sa min BM idag när jag pratade om min förlossningsrädsla...att det är bättre att jag ringer tidigt så att de registrerar mig och vet att det är på G...
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-06-04 17:23:57 följande:
    Hur täta värkar ska man ha som omföderska innan man ska ringa fl? Med första barnet var det väl typ 2-3 min, men så länge kanske man inte ska vänta som omföderska?
    Beror ju även på hur långt man har till förlossningen...

Var hos bm idag. Alla värden var bra men mitt blodtryck var lågt 105/55. Bad henne att känna efter om hon kunde känna några tecken på att det är på g. Hon gjorde en undersökning och hade tänkt göra en hinnsvepning men tappen var fortfarande stängd men lite påverkad. Hon tyckte dock att det luktade förlossning, hon säger att hon kan lukta sig till det och att det brukar stämma. Så nu hoppas vi på bebis snart! 
  • LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-06-04 20:36:11 följande:
    Beror ju även på hur långt man har till förlossningen... Var hos bm idag. Alla värden var bra men mitt blodtryck var lågt 105/55. Bad henne att känna efter om hon kunde känna några tecken på att det är på g. Hon gjorde en undersökning och hade tänkt göra en hinnsvepning men tappen var fortfarande stängd men lite påverkad. Hon tyckte dock att det luktade förlossning, hon säger att hon kan lukta sig till det och att det brukar stämma. Så nu hoppas vi på bebis snart! 

Jo det vet jag ju med så klart.. Men så man inte stannar hemma för länge ( vilket jag kan tänka mig att jag skulle kunna göra bara för att jag inte vill "störa" liksom) . När jag fick dottern var jag hemma jätte länge så när jag kom in så var jag redan öppen 6 cm fast jag knappt hade tyckt det var jobbigt, var min sambo som " tvinga" mig att ringa in typ.. Är man öppen 6cm som omföderska kan det ju liksom gå ännu snabbare sen.. Så var mer en fråga om hur täta värkarna kan vara om man bor relativt nära då. Har typ högst 5 min med bil till förlossningen.
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-06-04 20:51:06 följande:

Jo det vet jag ju med så klart.. Men så man inte stannar hemma för länge ( vilket jag kan tänka mig att jag skulle kunna göra bara för att jag inte vill "störa" liksom) . När jag fick dottern var jag hemma jätte länge så när jag kom in så var jag redan öppen 6 cm fast jag knappt hade tyckt det var jobbigt, var min sambo som " tvinga" mig att ringa in typ.. Är man öppen 6cm som omföderska kan det ju liksom gå ännu snabbare sen.. Så var mer en fråga om hur täta värkarna kan vara om man bor relativt nära då. Har typ högst 5 min med bil till förlossningen.
    Lite skillnad mot oss då som har nästan en timme till förlossningen plus att barnen ska inkvarteras någonstans eller barnvakt hinna hit beroende på tidpunkt på dygnet... Jag tror att jag ringde in vid 5 min. med barn nr. 2.
  • LillaGrynet

Tjejer: Är det någon mer som upplevt att magen är helt hård och trycker uppåt och neråt o åt sidorna.. Har suttit i flera timmar nu och släpper inte

• LillSnurr82

Dum fråga kanske, men är det farligt att sätta sig i en massage stol som höggravid?? Ont i ryggen som faan och är sugen på mamma och pappas massagestol just nu :)

• inarosegarden

nu var jag på toa och det kom en röd slemklump, sedan rosa flytningar... nu har alltså slemproppen lossnat i omgångar sedan i går morse. har värkar, allt från 7 min till 15 min ca. ibland mer mer eller mindre uppehåll. vad tycker ni jag ska göra? behöver man vara orolig att slemproppen var röd?

• LillSnurr82
    inarosegarden skrev 2012-06-04 21:52:33 följande:
    nu var jag på toa och det kom en röd slemklump, sedan rosa flytningar... nu har alltså slemproppen lossnat i omgångar sedan i går morse. har värkar, allt från 7 min till 15 min ca. ibland mer mer eller mindre uppehåll. vad tycker ni jag ska göra? behöver man vara orolig att slemproppen var röd?

Så var det för mig när slemproppen släppte med dottern. Var helt normalt att det var blodblandat sa de.
  • LillSnurr82

Skulle rings och rådfråga fl i alla fall.. De kanske tycker du ska komma in...