• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • inarosegarden

ska avvakta o kolla intensiteten i värkarna ett litet tag bara. vi har ju ca 1-1,5 timme till bb så jag vill ju samtidigt inte vänta för länge, men vill ha lite större koll på värkarna bara...

• IdaElinLivia040611

Jag är så redo för bebis just nu. Satan va han rumlar runt där inne. Känner att det är riktigt trångt nu. Har haft mycket molvärk och tryck neråt idag så hoppas att tappen påverkats lite i alla fall. Helt otroligt att det är v 39 och att det faktiskt snart är dags.
    Har allt praktiskt färdigt nu, ska bara packa mina saker till förlossningen, men det gör jag när jag vet att det är på gång. Men MÅSTE skriva en lista i morgon.

Prat om färdknäppar, min man vågar inte ha sex för han tycker det känns konstigt när bebis ligger fixerad så långt ner...Flört .

Vi har ju haft sex förbud från v 14 men har väl brutit det ett par gånger, men helt sjukt konstigt att inte ha sex när man är van att ha det i alla fall varannan dag om inte mer. Men konstigt nog klarar man av det. Första veckorna var jobbiga men nu går det helt ok. Men man hittar ju andra sätt att vara nära varanndra. Men gud va skönt det ska bli att återgå till det normala efter avslag och allt annat som hör till.

Längtar även sjukt mycket efter att äta precis vad jag vill och råda över min egen kropp. Iskallt vitt vin står också högt på listan Flört .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Uddabus

Oj vad vi glömmer att vi inte kan äta osv vad vi vill efter förlossning... Iaf för dem som ska amma...

Här är det bf + 4 o slemproppen fortsätter att släppa lite i taget

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-06-04 22:18:50 följande:
    Oj vad vi glömmer att vi inte kan äta osv vad vi vill efter förlossning... Iaf för dem som ska amma...

Här är det bf + 4 o slemproppen fortsätter att släppa lite i taget
    ja det e ju klart, men i alla fall. Lite mer än nu....och jag tänkte ju inte pimpla en hel flaska vin direkt...Flört
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Uddabus

O sen har jag för mig att alkohol går lättare ut i bröstmjölken än i blodet... Men är inte helt säker...

• LillSnurr82

Att dricka nåt glas vin eller två påverkar typ inte bröstmjölken alls då alkoholen försvinner snabbt som sagt.

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥