• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lucian Caesar

Hahaha då e det inte bara jag då läste iofs nånstans att sperman ger bättre resultat om man sväljer den

• Elvis Mamma

Vi har sex varje dag å har haft hela graviditeten då min lust är väldigt extrem just nu Men jag får heller inga känningar efter sex!

• Emma Stark

Hehe, ja och med det illamåendet som har smugit sig på de senaste dagarna så kommer ingen annans kroppsvätskor ner i min hals det kan jag lova :P

Det är ju faktiskt inte många dagar kvar och bebis kommer ju när bebis behagar så jag orkar inte testa massa knepiga grejor som faktiskt kan skada mer än det hjälper :) 

• Lucian Caesar

Visst är det så, bebisarna kommer ju när dem kommer och nu är det ju nära för oss alla. Har inte vart så här otålig mina andra graviditeter men denna gången går jag bara och längtar ihjäl mig. Samtidigt som jag försöker njuta då detta är sista graviditeten. Är mer orolig denna graviditeten oxå så vill bara ha ut han så jag kan ha full koll på hur han mår.

• LillaGrynet

Jag vill inget annat än ha ut prinsessan helst denna veckan.. Händer så mkt framöver sen.. Min syster fyller 40 år och midsommar och grejer det vore så skönt och få ha henne på utsidan då och kommit in i rollen lite som 2 barns mor

• Elvis Mamma

Dagens BM besök V 37: SF mått 31. Fosterljud 140. Blodtryck 120/70. Vikt -2 kg och bebis fortfarande fixerad djupt

• Dancia

Usch jag blev helt knäckt hos BM idag :((. Hon får inte lov att göra någon hinnsvepning innan vecka 40+0 :(. Hon förstog varför jag ville och sa att hon gärna gjort det i slutet av veckan om hon fick bestämma själv. Men hon sa att jag skulle berätta om mina besvär på förlossningen nu i eftermiddag och se om de kanske kan hjälpa mig på nåt sätt. Jag är dock inte så optimistisk när det gäller det eftersom de brukar vara ännu svårare att ha att göra med på förlossningen.

BM besöket i övrigt:

Vecka 37+0

Sf mått: 34,

Hjärtljud: 136

Blodtryck: 125/80

Fosterläge: Huvud Ruckbart