• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Angående värkar och när man ska åka in... Mina började igår natt och låg allt mellan tre till tio minuter under hela natten. På förmiddagen låg dom stadigt på fem min (höll i ca 1 min) så då ringde jag in.
    När vi kom in vid ett-tiden var jag öppen NIO cm men hade ändå fullt hanterbara värkar. Med sju min mellan... Sen gick det undan!
    Så vänta inte allt för länge med att åka in... :)

• Bumman79

Grattis till bebisarna Conda och Baby1112 :)

• Baby1112

Jobbigt för er som har så fullt på förlossningarna. Här i Jönköping är det väldigt lugnt, både på fl och uppe på bb. Har ett "fyra" rum ensam, så min man fick lov att sova över också... :) Är väldigt tacksam. Tycker det borde vara mer en självklarhet. Förstår inte varför de försöker ta bort det mer och mer...

• LillaGrynet

Grattis till alla nya bebisar

Här i Borås berätta min BM att det numera finns ett "BB hotell" och dit kommer man om man haft en kompilikationsfri förlossning( annars är det BB avdelningen som gäller) och där är det bara enkelrum så i dem flesta fall får pappan stanna över om det inte skulle vara väldigt fullbelagt då kan man i nödfall få dela rum med någon annan... Men det händer i princip aldrig! Vilket känns skönt:) Dock gav min BM mig rådet att försöka åka hem så fort som möjligt om jag känner mig pigg till övriga familjen så syskon får känna sig delaktiga och även ha mig hemma.. Annars är vårdtiden 2 dygn som man har rätt att stanna..

• Memso

Godmorgon och grattis till liven som kommit! :)

Om två timmar ska vi vara inne på förlossningen, idag är det vår tur.. Vi ska in för kejsarsnitt! Känns helt galet att veta att vid lunch kanske jag ligger med liten i famnen!

Lycka till alla som är kvar i denna tråd så syns vi "på andra sidan" i juni-barnen tråden ;)

• LillSnurr82

Grattis till de nya bebisarna!!

Nej man behöver inte pumpa ut mjölk för att ge bebisen dagen efter en fest (om man inte feströkt då vill säga , för där tror jag nikotinet stannar kvar eller i alla fall att det blir en smak som kan få bebis att få lite illa) . Men man kanske ändå inte ska umgås med barnet berusad eller bakis av andra anledningar.. Så då kanske man ändå ska pumpa ut mjölk så barnvakten kan passa ett par timmar extra i så fall..

Men till en trevlig middag tycker jag man allt kan unna sig ett par glas vin/öl/cider utan dåligt samvete ,barnvakt och bröstpump :)

• lycka 4

Hej tjejer!! Grattis till alla nya bebisar å memso lycka till idag , en fin dag å få barn på. Tänkte bara visa att jag lever. Vi har flyttat nu och denna flytt var en kaos , flyttfirman förstörde hela våran flytt så jag har slitit som ett djur hela helgen :( . Om 20 dagar är det dags helt galet men snart är hon här . Ska till nya bm på torsdag .