• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Hur täta värkar ska man ha som omföderska innan man ska ringa fl? Med första barnet var det väl typ 2-3 min, men så länge kanske man inte ska vänta som omföderska?

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • RocketQueen
    LillSnurr82 skrev 2012-06-04 17:23:57 följande:
    Hur täta värkar ska man ha som omföderska innan man ska ringa fl? Med första barnet var det väl typ 2-3 min, men så länge kanske man inte ska vänta som omföderska?
    Hellre ringa för tidigt än för sent skulle jag säga... Det värsta som kan hända är ju att de ber dig ringa senare?
  • PojkarnasMamma85

Grattis till alla nya bebisar!!
    Är bara lite avis Flört

Det här med tarmtömningen...måste det vara löst/diarré för att räknas som det? Har gjort två stora lass idag och det hör inte till vanligheterna!

Humöret är sämre idag...4 dagar kvar och jag vill ha ut bebis NU!

• inarosegarden

jag som hade tänkt vara "cool" den här gången, så man inte behöver vara onödigt länge på bb, men bra tips där rocketqueen, då ska jag tänka på det. men då är det typ 5-6 min mellan värkarna som omföderska då? för den delen vet jag att jag defenetivt inte kommer vara lugn om det sätter igångTungan ute

• Elvis Mamma

Jag tänker också försöka vara hemma så länge som möjligt när de väl sätter igång men jag tycker det är svårt, med sonen startade värkarna på morgonen å höll på från och till hela dagen men jag var jätte osäker på om de var riktiga värkar eller inte, på kvällen tyckte förlossningen att vi skulle komma in på kontroll, då var värkarna runt 4-5 min men fortfarande fullt hanterbara, när jag kom in var jag öppen 5 cm redan vilket jag aldrig kunnat tro eftersom jag inte haft speciellt ont, vi blev kvar men blev beordrade promenad, då de inte direkt hade något effekt så tog man hål på hinnorna, på 10 min gick jag från 5 cm till 10 öppen å först då startade dom riktiga värkarna, tycker därför de är svårt detta med att veta vad som är riktiga värkar å inte

• Amy86

fy vad ont jag har.. kan inte röra mig knappt. för varje steg jag tar så hugger det i rygg och runt nedre delen av magen. gör till och med ont i magen när jag kissar.. skulle så gårna vilja åka in och kolla om det möjligtvis är på g eller vad som händer men vill ju inte störa med mina små problem..

tror att det är när bebis rör huvudet som det liksom ilar smärtar från rygg och runt i magen samtidigt som det ilar ner i låren.. varför kan inte bara vattnet gå och värkarna komma för?? orkar inte mer och på dåligt humör är jag med. skäller på barnen och är allmänt sur:( Tycker synd om mina små troll som måste stå ut med sin mamma just nu..

• Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-06-04 12:46:59 följande:
    Ensortsmamma: här händer ingenting efter att vi har sex, inga sammandragningar, ingen molvärk el nåt. Inte ens efter orgasm. Varje gång efter vi haft sex så hoppas jag på att den där jäkla slemproppen ska lossna men det gör den aldrig nån mer än jag som inte får några som helst känningar efter sex?
    Samma här.