• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82
    mycketsaft skrev 2012-06-08 18:29:56 följande:
    Hej alla, i onsdags på BF föddes vår lilla dotter. Hon vägde 3770 och var 50 cm. Förlossningen gick supersnabbt så jag hann inte få bedövning men annars gick det bra :)

Åh grattis, härligt :) hoppas på en förlossnings berättelse i andra tråden om du vill dela med dig.?
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-08 14:54:43 följande:
    Jag frågade bm idag och hon sa ca 200 gr i veckan.
    Tur att det inte är mer, hade för mig 75 g/dag men räknade ut att det skulle bli jättemycket...
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-08 14:54:43 följande:
    Huvud så långt ner att hon ej kunde känna det....
    Inte konstigt med tanke på att du kan känna det själv!
    Essence skrev 2012-06-08 16:40:09 följande:
    Jag har verkligen ingen aning om hur jag har överlevt de här veckorna. Under maj skrev jag klart c-uppsatsen, 26 maj var jag på möhippa i Stockholm och vandrade runt halva stan, 29 maj fick vi nycklarna till nya lägenheten (två dagar tidigare än beräknat), vi panikpackade och panikflyttade, 1 juni åkte vi till Karlstad och gifte oss, 5 juni hade jag opponering på c-uppsatsen, i förrgår skulle uppsatsen korrigeras, och idag har jag tagit examen.

Men NU får jag faktiskt vila. Annat än att packa upp några sista lådor och småstäda så har jag inga fler måsten. På onsdag åker vi in för det planerade snittet.... =)
    Skönt att ha alla måsten gjort. Se till att vila dig i form nu!

Mycketsaft: Grattis till dottern Baby!   

• Ensortsmamma

Elvis mamma: jag blev igångsatt med ballong när Maja dog och föddes. Till mig sa dem att den kan sitta i Max 10 timmar ( men så länge brukar den inte sitta) den åker ur när man är öppen 3 cm tror jag. Min satt däremot i 15 timmar och kom samtidigt som Både vattnet och huvudet. Antagligen öppnade jag mig för fort eller så hade den fastnat på något sätt.
    Hoppas att det går bra för dig och att du för träffa bebis snart:)

• lycka 4

Men jag tror Idaelin menade att bm inte kunde känna huvudet från utsidan :). Jag har förvärkar från hell idag :(

• Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2012-06-08 19:23:22 följande:
    Men jag tror Idaelin menade att bm inte kunde känna huvudet från utsidan :). Jag har förvärkar från hell idag :(
    Ja, det var så jag också menade.

Har varit på snabb promenad men inget händer mer än att magen blir stenhård... 
  • Uddabus

Min pojke beräknas ju väga ca 4200 på bf o det var för 8 dagar sedan som sagt,,. Hmm vart ska detta sluta

• Lucian Caesar

Uddabus jag läste på en app jag har att dem inte växer lika snabbt efter 40 veckor. Stod inga siffror men dem ökar inte lika fort i vikt som innan bf. 200 gr ökar dem väl i vikt varje vecka innan bf så då e det ju mindre efter bf.

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-06-08 19:39:36 följande:
    Min pojke beräknas ju väga ca 4200 på bf o det var för 8 dagar sedan som sagt,,. Hmm vart ska detta sluta
    Känner likadant. Har inte fått nån viktuppskattning på denna lilla krabat men med första så beräknades han väga runt 4200 g om han skulle födas kring bf-datumet och han kom 5 dagar för sent och vägde 4270 g. Andra barnet sägs ju vara större också...Lider verkligen med dig som har gått över så länge nu!
  • snuppis
    Hej alla, i onsdags på BF föddes vår lilla dotter. Hon vägde 3770 och var 50 cm. Förlossningen gick supersnabbt så jag hann inte få bedövning men annars gick det bra :)
    grattis!! 
  • conda

Stort grattis till tösen!