• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    mycketsaft skrev 2012-06-08 18:29:56 följande:
    Hej alla, i onsdags på BF föddes vår lilla dotter. Hon vägde 3770 och var 50 cm. Förlossningen gick supersnabbt så jag hann inte få bedövning men annars gick det bra :)
    Grattis!!
  • conda

TUL i v. 38+0 så uppskattades bebis till 3800g, i v. 39+0 föddes vår Ivar och då vägde han 4630.

• IdaElinLivia040611
    mycketsaft skrev 2012-06-08 18:29:56 följande:
    Hej alla, i onsdags på BF föddes vår lilla dotter. Hon vägde 3770 och var 50 cm. Förlossningen gick supersnabbt så jag hann inte få bedövning men annars gick det bra :)
    Grattis till lilltjejen {#emotions_dlg.flower}
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Havsjungfrun
    conda skrev 2012-06-08 20:01:23 följande:
    TUL i v. 38+0 så uppskattades bebis till 3800g, i v. 39+0 föddes vår Ivar och då vägde han 4630.
    Ja, de är ju inte särskilt tillförlitliga...
    Lucian Caesar skrev 2012-06-08 19:46:16 följande:
    Uddabus jag läste på en app jag har att dem inte växer lika snabbt efter 40 veckor. Stod inga siffror men dem ökar inte lika fort i vikt som innan bf. 200 gr ökar dem väl i vikt varje vecka innan bf så då e det ju mindre efter bf.
    Det låter ju bra!

• lycka 4

Havsjungfrun !! Ha ha ja jag såg det nu :)

• MissFörstånd

Elvismamma - Lycka till, hoppas allt går bra!

mycketsaft - Grattis!!!! Baby

conda skrev 2012-06-08 20:01:23 följande:

Med dottern var jag in i v.36+2 och hon beräknades väga 3200 och hon kom 37+2 och vägde 4180 så det stämde inte. Bm sa att det är omöjligt att öka ett kilo i vikt på en vecka så de beräknade helt enkelt fel. Med denna bebis var jag in i v.32 och de sa att vid full tid beräknas den väga 3500, men men det visar sig

Bf imorgon och inga känningar idag heller förutom att bebisen har rört sig konstant nu sen klockan 17, det brukar inte hända. Magen blir lite hård, men inget annat.   

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Uddabus

Jag vet att min bebis ligger runt 4 kg precis som mina andra pojkar. Men samtidigt vet jag att denna är större o nu är det 8 dagar över tiden så man blir ju lite orolig... O man börjar även undra om det ens kommer att sätta igång

• Minimor78

Hej allihop!

I tisdags föddes vår lilla dotter med buller & bång. Tre veckor före BF.
    Åkte in pga stark, ihållande smärta i höger sida. Väl på plats på förlossningen såville de kolla bebisen med CTG. Då såg man att hon inte mådde bra i magen. Hennes hjärtljud gick ner hela tiden utan förklaring.
    Först tänkte de pröva att sätta igång mig, men ganska snabbt bestämdes det att det skulle bli akut snitt, och kl 19.38 kom hon ut. Hon var pigg från första stund & vi fick ingen förklaring på vad det va som orsakade min smärta eller hennes dåliga hjärtljud.

Igår kom vi hem & vi mår båda bra.         

• Elvis Mamma

Tack för ditt svar Ensortsmamma! Nu har man tagit ur ballongen efter 7 timmar, den ville inte ramla ur själv men jag har haft hemska värkar var 5:e minut sedan klockan tre, det har dock avtagit nu när ballongen är borta så nu ska man avvakta för att förhoppningsvis kunna ta hål på hinnorna imorgon bitti annars blir det antagligen ballong igen. Jag ska få en sovdos och förhoppningsvis fortsätter jag öppna mig till imorn så man kan ta hål på hinnorna då