• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Minimor - GRATTIS! Baby

Elvis mamma - Hoppas du får sova skönt att att det går bättre imorgon.    

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Nangijala

Grattis till alla nya bebisar!!!
    Ingen bebis på G här inte.. har dock fixat inolaxol mot min förstoppning nu och läste att det kan sätta igång förlossningen, man kan ju alltid hoppas! Dock hoppas jag att jag hinner gå på toaletten ordentligt innan det är dags!

• Baby1112

Grattis till alla nya bebisar!

Elvis mamma: hoppas natten blir bra och att du öppnar dig massor! :)

Conda: jättekul att träffas. :) Borde verkligen få till en träff till hösten! :) 

Sådär ja
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-06-08 20:40:56 följande:
    Jag vet att min bebis ligger runt 4 kg precis som mina andra pojkar. Men samtidigt vet jag att denna är större o nu är det 8 dagar över tiden så man blir ju lite orolig... O man börjar även undra om det ens kommer att sätta igång
    Förstår att du är orolig, min första tjej vägde 4200 och det var jobbigt att få ut. Därför är jag glad att denna verkar vara lite mindre. Men efter vad man läst här så kan man tydligen inte veta säkert. Får hoppas att bm har rätt.

När sätter dom igång dig om det inte startar av sig självt?? Här är det 42+0. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Dancia
    mycketsaft skrev 2012-06-08 18:29:56 följande:
    Hej alla, i onsdags på BF föddes vår lilla dotter. Hon vägde 3770 och var 50 cm. Förlossningen gick supersnabbt så jag hann inte få bedövning men annars gick det bra :)

Grattis till lilla tjejen! :)
  • Uddabus

Alltså mina pojkar har vägt 4055 o 3925 så det är ju inte jättemycket som skiljer men eftersom jag gått över 8 dagar med denna så lär den väga ca 4500 nu...

Ska till bb den15/6 alltså 42+ o då ska dem kolla bebis med ultra... Tillväxt, fostervatten, blodflöde i moderkaka osv...

Inolaxol äter jag för min ibs o den reglerar om man har diarré eller förstoppning

• mittlivsomjosefine

Besök hos barnmorskan 8/6 i vecka 39 (38+2)

Blodtryck: 138/80
    Sf-mått: 37 (samma som för två veckor sedan...)
    Vikt: + 12 kg sedan inskrivningen (ett kg på fyra veckor) 
    Bebisens hjärtljud: 138
    Huvud: Fixerat

Bm klämde och kände lite på magen och såg helt plötsligt lite förvånad ut då hon tyckte att det var så hårt långt upp på magen, nästan så man kunde tro det var huvudet sa hon. Så hon var tvungen att känna på huvudet igen och då tyckte hon nog att det var huvudet där nere och att den tröck nog bara ut rumpan helt enkelt.
    Men när hon såg sådär osäker ut blev ju jag det också! Tänk om det är rumpan den har fixerat?! Varför håller min bm på och slänger ur sig massa kommentarer som oroar mig hela tiden?!

Får väl fråga sen på förlossningen om dom är säkra på att huvudet är neråt då...

Fick en ny tid två dagar efter Bf. Hon trodde inte den behövdes, att bebisen redan skulle vara född då. Men utifall bokade vi in en tid och om den inte är född då sa hon att om jag vill då så gör hon en hinnsvepning och försöker reta igång det lite. Har det inte startat den 26 juni så blir det upp till förlossningen för bedömning av fostervattenmängd och prat om igångsättning. Känns skönt att ha några datum att se till...

Idag är det bf enligt mina egna beräkningar som jag gjorde innan ul, men det verkar inte ske någon förlossning den närmsta tiden i alla fall :)     

• Amy86

Usch vad jobbigt det är att inte kunna sova. Och min sambo drog precis iväg på larm så nu lär jag ju ligga valen tills han är hemma igen, tur barnen ska till mormor i morgon så kan jag sova bort hela dagen;) grattis till nya bebisarna!