• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Tänk att det ska vara så svårt att sova en hel natt... Nu är frågan om jag ska ge upp och helt enkelt gå upp eller om man ska försöka somna om...

• PojkarnasMamma85

Har sovit okej inatt fast har vaknat varannan timme och kissat oxh haft en medelstark värk. Nu hsr jag rejält ont i magen. Snart får han komma!!

• Cataleya

Med handen på hjärtat är det nog min tur inom kort Jag har klockat värkar sedan igår. Det började här om dagen, med att jag inte kunde gå ihop med benen ordentligt, vaknade igår med samma och värre känsla, hade bara 1 värk i timmen, vilket ledde till 2 i timmen på kvällen hade jag 10 minuter mellan varje värk, och även så hela natten, så jag har "sovit" 1 timme i natt. 10 minuter är ju fortfarande väldigt länge mellan, men förhoppningsvis mot natten eller i morgon. Jag ska ringa till förlossningen strax, och höra om de iaf kan ge mig något som jag kan sova på. Är ganska trött....
    Duschade, tog 1 g panodil och körde med vetekudden, men inget hjälpte.  
    Försökte även känna efter tappen idag, men jag känner den inte längre. 

Hoppas... BF + 7 idag! 

• PojkarnasMamma85
    Cataleya skrev 2012-06-09 07:58:33 följande:
    Med handen på hjärtat är det nog min tur inom kort Jag har klockat värkar sedan igår. Det började här om dagen, med att jag inte kunde gå ihop med benen ordentligt, vaknade igår med samma och värre känsla, hade bara 1 värk i timmen, vilket ledde till 2 i timmen på kvällen hade jag 10 minuter mellan varje värk, och även så hela natten, så jag har "sovit" 1 timme i natt. 10 minuter är ju fortfarande väldigt länge mellan, men förhoppningsvis mot natten eller i morgon. Jag ska ringa till förlossningen strax, och höra om de iaf kan ge mig något som jag kan sova på. Är ganska trött.... Duschade, tog 1 g panodil och körde med vetekudden, men inget hjälpte.   Försökte även känna efter tappen idag, men jag känner den inte längre.  Hoppas... BF + 7 idag! 

Hoppas verkligen det är dags för dig!! Lycka till!
  • Cataleya
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-09 08:11:58 följande:
    Hoppas verkligen det är dags för dig!! Lycka till!
    Hoppas jag också, så himla mkt! Om det bara kunde dra igång ordentligt för dig också så du snart får må bra!
    Men snart så.. jag vet, man är otålig, och det gör inte saken bättre. Hjärta 
  • MissFörstånd

Cataleya - oh vad kul! Hoppas det drar igång riktigt så har du snart din bebis här .

Uddabus - aha, då reglerar inolaxol åt det håll som behövs? Har också ibs, men äter inte den längre.

• Uddabus

Åhhh varför sätter inte min kropp igång för?

Är det för att det är den luriga trean???