• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Vill att det sätter igång här också nu.. Men det bara små moler till och från och magen är hård mest hela tiden.. Vill inget annat än få igång det nu.. Men men nu är det väl bättre sikta in sig på övertid å igångsättning... Får se vad BM säger på Måndag...

• lycka 4

Va spännande i tråden , hoppas på fler bebbar i helgen :) 17 dagar kvar tills jag får träffa lillfisen å jag börjar bli livrädd. Mina förvärkar har börjat göra riktigt ont.

• LillaGrynet

Tjejer: Hur kan ni känna på tappen om den är mogen!? Hur ska det kännas å hur i hela friden kan man känna hinnan/huvudet? :-P

• 84Maria
    {#emotions_dlg.flower}Grattis till alla som har fått era bebisar och lycka till ni som är på G. {#emotions_dlg.flower}

Har 20 dagar till bf. Det kändes trögt när värmen kom igår, men idag är det graviditetsväder som jag har börjat kalla mulna dagar. Har alltid varit en frysen en men inte nu. Svettas så fort solen tittar fram och sväller upp som en ballong och ibland får jag svett svallningar. Då blir jag knallröd i ansiktet och dyblötpå kroppen.
    Har börjat fått flytningar som inte trosskyddet tar upp utan dom lägger sig uppepå som en fet hinna. Kan detta vara delar av slemmisen som börjar luckra upp sig tro? Ibland kommer det rinniga flytningar med då man riktigt känner att dom kommer. Är det fler som har så?   
  • Lucian Caesar

84maria jag har oxå såna tjocka mjölkiga flytningar. Men vet inte om det kan vara slemmis el bara just flytningar. Jag har haft det ett tag nu, 6 dagar kvar till bf för mig.

• Nangijala
    Uddabus skrev 2012-06-08 21:57:38 följande:
    Kan inolaxol hjälpa till att sätta igång det?
    Jag läste att en BM inte rek att börja med det för tidigt då det kan starta förlossningen, men det kanske är om man inte är van att äta det (såg att du brukar ta det)? Kan ha nånting att göra med att det sätter igång tarmarna
    som i sin tur påverkar livmodern.
    MissFörstånd skrev 2012-06-08 22:03:25 följande:
    Jag åt inolaxol förut men då mot diarré.
    Inolaxol hjälper mot båda, de ger en bättre konsistens Tungan ute
  • lycka 4

Dom mjölkiga flytningarna är dock bara flytningar, har fått massor

• RocketQueen

BF +3 idag och ingen bebis i sikte... Men som sagt, nu har jag ställt in mig på att det blir igångsättning så slipper jag bli så besviken. Imorse fick jag ordentliga förvärkar som gjorde riktigt ont, typ 10 minuter emellan, hann bli riktigt hoppfull men lade mig för att vila, somnade och vips! När jag vaknade var de helt borta.... Suck vad lurad man känner sig. Det är INTE okej med lurvärkar när man går på övertid! Mutter och morr....

• IdaElinLivia040611

Min mage har under natten sjunkit ännu mer, trodde inte det var möjligt. Har riktiga förvärkar som verkligen känns men dom e inte ens i närheten av regelbundna. 38+4 idag Glad!!!!!

Ska ta en härlig långpromenad i stan och kanske shoppa nått roligt Flört !!!!

Lycka till Cataleya!!!!! Snart får du hålla din bebbe Hjärta 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618