• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Cataleya

Slemproppen släppte och värkarna blir tätare och gör fan bara mer och mer ont. Inget hjälper, så nu är det bara att vänta

• Lucian Caesar

Ligger och klockar värkar, dem håller i sig ca 1 till 1,5 minut och kommer med 2-3 min mellanrum. Ont gör dem men vet ju hur mycket ondare det kan göra så därför e det svårt att avgöra om det kan vara på g el inte. Fast har ju haft så här innan och då var det ju bara förvärkar eftersom det stannade av. Men förvärkar brukar lugna ner sig när man e uppe och rör på sig va? Kanske borde resa mig ur soffan och gå runt lite för att se hur det känns?

• Lucian Caesar

Får nog göra det om det inte blir bättre, är ju ändå tredje barnet och har ca 45 min resväg. Är så orolig bara att dem ska avfärda en helt och hållet så man känner sig dum att man ringde

• Emma Stark

De brukar väl säga att man ska ta 2 alvedon och en varm dusch :) Är det förvärkar så brukar det avta då

• emma78

Var hos bm igår. V 39+0 gjorde en hinnsvepning,inte skönt!! Vaknat flera gånger i nått av förvärkar men inget mer....men nu på morgornen vid 10 tiden gick slemproppen!!! Så nu sitter man bara att invänta nästa tecken...... min förra förlossning startade oxå med att slemproppen gick,så. så nu hoppas vi att allt är över inom ett par dagar.

• PojkarnasMamma85

Jaha...då är man i vecka 41 nu då (40+0)...första föddes i vecka 40+5 så jag håller tummarna att förlossningen tar fart snart!

• Dancia

Mina värsta farhågor besannades igår kväll. Vi har åkt på magsjuka!! Och detta mitt i allt med järndropp och inbokat besök för hinnsvepning och bedömning av igångsättning på måndag :(. Jag orkar absolut inte gå gravid mer men jag vill absolut inte föda när vi är sjuka eller fortfarande smittobärare här hemma. Jag har inte blivit dålig än men det känns som att det är på gång, och detta i samband med att förvärkarna ökat enormt under dagen :(.

• Emma Stark
    Dancia skrev 2012-06-09 13:37:46 följande:
    Mina värsta farhågor besannades igår kväll. Vi har åkt på magsjuka!! Och detta mitt i allt med järndropp och inbokat besök för hinnsvepning och bedömning av igångsättning på måndag :(. Jag orkar absolut inte gå gravid mer men jag vill absolut inte föda när vi är sjuka eller fortfarande smittobärare här hemma. Jag har inte blivit dålig än men det känns som att det är på gång, och detta i samband med att förvärkarna ökat enormt under dagen :(.
    Å fyy hemska hemska magsjuka :S Usch! Jag lider verkligen med dig, det räcker väl med de besvär man redan måste dras med :/
  • PojkarnasMamma85

Har ett enormt tryck neråt som gör riktigt ont! Ligger i soffan med vetekudden. Nån som har nåt annat tips som underlättar trycket?