• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Hej tjejer! Tänkte bara uppdatera hur de går efter min igångsättning. Det har nu gått ett dygn, haft konstanta verkar å sovit två timmar på två dagar trots sovdos. Värkarna gör noll verkan å jag är endast öppen 2 cm Ska snart träffa läkaren för att göra ny bedömning om hur man ska gå till väga. Lycka till till er alla som sitter med värkar å även till er andra såklart

• PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-06-09 14:19:54 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara uppdatera hur de går efter min igångsättning. Det har nu gått ett dygn, haft konstanta verkar å sovit två timmar på två dagar trots sovdos. Värkarna gör noll verkan å jag är endast öppen 2 cm Ska snart träffa läkaren för att göra ny bedömning om hur man ska gå till väga. Lycka till till er alla som sitter med värkar å även till er andra såklart
    Vad jobbigt för dig! Hoppas de kommer på nåt bra sätt att få ut bebisen! Håller tummarna för dig och stort fortsatt lycka till!
  • Polarlantis

Har haft lite förvärkar för första gången med intervaller, intressant...men så avtog det så det är bara att vänta...

Elvis Mamma skrev 2012-06-09 14:19:54 följande:
    Håller tummarna för dig!!

Håller tummar för er där proppen just gått och ni som har värkar, sååå spännande!   

• MarieG81

Ikväll ska jag på min bästa väns bröllop, så skönt att bebisen inte har kommit än :) Klänningen sitter som den ska men var tvungen att åka in till stan o köpa nya skor i lite större storlek. Har inte varit så svullen i veckan o har haft stödstrumpor, så jag blev lite trött när jag vaknade med hyfsat svullna fötter. Men nu är allt fixat o solen skiner, kan ju inte bli bättre :)

Ha en bra helg allihopa!

• Bumman79

Har följt Carolina Gynnings blogg sedan jag läste att hon oxå skulle bli en junimamma :). Fint kort tycker jag....

Å söt liten flicka Alicia ska hon heta om det är någon som har missat de ;).
  • LillSnurr82

Hade massa onda värkar nyss , trodde på riktigt att det var på g. Kunde liksom inte sitta ner i värkarna. Men nu har de avtagit. Får se om de dyker upp sen igen.. Hatar när kroppen bara luras..:(

• PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-06-09 17:42:57 följande:
    Hade massa onda värkar nyss , trodde på riktigt att det var på g. Kunde liksom inte sitta ner i värkarna. Men nu har de avtagit. Får se om de dyker upp sen igen.. Hatar när kroppen bara luras..:(
    Jag vet hur du känner dig, det är hemskt!!!
  • emma78

Kul att dra igång en storstäd så här på lördagkvällen:)) men vad gör man inte för att få ut det lilla underverket!! Golvet är rent och toaletterna skurade....OM det skulle sätta igång i kväll/ natt så lär det ju ändå dröja tills man orkar med nått sådant! Men nu ska jag bara sitta resten av kvällen och invänta värkar eller vatten:) är det någon från Jönköpings trakten kvar i tråden som inte har fått bebis?

• Amy86
    emma78 skrev 2012-06-09 17:59:28 följande:
    Kul att dra igång en storstäd så här på lördagkvällen:)) men vad gör man inte för att få ut det lilla underverket!! Golvet är rent och toaletterna skurade....OM det skulle sätta igång i kväll/ natt så lär det ju ändå dröja tills man orkar med nått sådant! Men nu ska jag bara sitta resten av kvällen och invänta värkar eller vatten:) är det någon från Jönköpings trakten kvar i tråden som inte har fått bebis?
    japp jag har inte fått än. tänkte de skulle komma igång idag när sambon är ute med sina kompisar..bor i gränna:)