• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan

Grattis till all nykomna bebisar.
    Amning och sömnbrist gör att man känner sig lite trött. Men man kan inte titta sig mätt på sitt lilla underverk.

Alla ni som är på g stort lycka till.
    Till er andra håll ut snart tittar era små underverk ut också.

När jag piggat på mig ska jag skriva om min förlossningsberättelse i den andra tråden.

• LillSnurr82

Ser ju nu att du skrivit hela namnet.. Haha! Snacka om att man är snurrig:)

• Bumman79
    LillSnurr82 skrev 2012-06-19 20:21:24 följande:
    Ser ju nu att du skrivit hela namnet.. Haha! Snacka om att man är snurrig:)
    De säger ju att man får lite hjärndimma som nybliven mamma med sömnbrist å amning å allt :).
  • ja88

Grattis till alla nya bebbar :) imorgon bf här. Vet inte vad min kropp pysslar med riktigt, har haft förvärkar? sen söndag em. De gör inte jätteont men känns. Men ökar inte i intensitet. Ibland har jag tre på tio min, ibland gör det avbrott några timmar. Grejen är att jag var väldigt värksvag när sonen föddes, det började med vattenavgång då och jag öppnade mig till ca 4 cm på egen hand. De värkarna var inte direkt starkare än de jag har nu. Sen fick jag dropp resten av vägen (men det avslutades med snitt eftersom han inte trängde ner). Frågan är hur länge man kan bli gåendes såhär om vattnet inte går denna gång då?

• LillSnurr82
    Bumman79 skrev 2012-06-19 20:23:53 följande:
    De säger ju att man får lite hjärndimma som nybliven mamma med sömnbrist å amning å allt :).

Haha jo tack.. Amnings hjärna..
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • Bumman79
    LillSnurr82 skrev 2012-06-19 20:58:11 följande:
    Haha jo tack.. Amnings hjärna..
    Hehe snurrig kan man ju vara annars oxå ;). Men jag har märkt på mina kompisar när de fått barn att de är lite mer förvirrade än vanligt...eller kunder de glömmer ofta saker i kassan när de har nyfödda i vagnen :).
    Snart är man själv där :P. Men det får man ta hehe..