• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Grattis till alla som fått!

Här har det fortfarande inte hänt nåt, har haft rejält ont i ryggslutet hela dagen, ringde och rådfrågade och vi fick komma in på kontroll. Fortfarande lite kvar av  tappen (som visserligen var helt mjuk och redo) och smärtan var bara meningslösa förvärkar Obestämd Så det enda som hände var en extremt hårdhänt hinnsvepning. Och sen dess har jag blödit. Sjukt less... På torsdag har jag tid för igångsättning men även den läkaren jag träffade idag trodde att det skulle starta själv innan dess. Nu har flera olika läkare + bm sagt det i snart en vecka så jag tror inte på nån av dom längre... Jag räknar med att det blir igångsättning på torsdag är och är sjukt besviken på min kropp som inte startar. Suck, stön och gnäll...

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-19 21:30:06 följande:
    Grattis till alla som fått!

Här har det fortfarande inte hänt nåt, har haft rejält ont i ryggslutet hela dagen, ringde och rådfrågade och vi fick komma in på kontroll. Fortfarande lite kvar av  tappen (som visserligen var helt mjuk och redo) och smärtan var bara meningslösa förvärkar Obestämd Så det enda som hände var en extremt hårdhänt hinnsvepning. Och sen dess har jag blödit. Sjukt less... På torsdag har jag tid för igångsättning men även den läkaren jag träffade idag trodde att det skulle starta själv innan dess. Nu har flera olika läkare + bm sagt det i snart en vecka så jag tror inte på nån av dom längre... Jag räknar med att det blir igångsättning på torsdag är och är sjukt besviken på min kropp som inte startar. Suck, stön och gnäll...
    Trist men skönt att du snart blir igångsatt iaf väl? Bara imorgon kvar sen borde det ju hända grejjer å kanske har du bebisen redan på torsdag alt fredag :).
    Men vi håller tummarna för att det startar inatt/imorrn av sig självt..men förstår att det känns hopplöst...tiden börjar ju att rinna ut nu.
    Lycka till på torsdag annars!
  • emersson75
    Pluttan skrev 2012-06-19 19:54:18 följande:
    Grattis till all nykomna bebisar.
    Amning och sömnbrist gör att man känner sig lite trött. Men man kan inte titta sig mätt på sitt lilla underverk.

Alla ni som är på g stort lycka till.
    Till er andra håll ut snart tittar era små underverk ut också.

När jag piggat på mig ska jag skriva om min förlossningsberättelse i den andra tråden.
    Kan tänka mig det, själv håller man på och längtar ihjäl sig efter den lilla :)
  • Emma Stark
    Stumpilumpan skrev 2012-06-19 18:17:19 följande:
    Vår älskade lilla Elise Anaya har kommit till världen ... Precis på dagen då jag skulle gå in i v 40

2012-06-08

Hjärta

Stort grattis till lilltjejen :D Ser fram emot en förlossningsberättelse i andra tråden :D :D :D
  • Emma Stark

Jahapp, BF+3 närmar sig sitt slut och det är bara att gå och lägga sig och välkomna BF+4 med öppna armar... NOT... jag är så less på detta nu känner jag. Folk tjatar på mig hela tiden också och tycker jag kan trycka ut ungen... inte så lätt :P

• MissFörstånd

Emma - inte för att det är någon tröst kanske men efter bf+7 tyckte jag folk började tjata mindre, men man vill såklart ha ut bebisen före!

Uddabus - lycka till med allt!

Jag har varit hos en kompis mamma här på kvällen och fått zonterapi som sägs starta förlossningen, det visar sig om det är så eller inte. Känns bra att göra nånting iaf! För min kompis startade det inom två dygn iaf så vi hoppas. Imorrn

• HeavyD

Nu åker vi in!:) Vattnet har gått och bebisens huvud var rörligt vid senaste besöket. Har börjat få molvärk. Sweet sweet pain...;)

• LillSnurr82

Lycka till HeavyD, hoppas du sniffar bebis nu:)

• sanna87
    HeavyD skrev 2012-06-20 02:25:59 följande:
    Nu åker vi in!:) Vattnet har gått och bebisens huvud var rörligt vid senaste besöket. Har börjat få molvärk. Sweet sweet pain...;)

Lycka till