• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-19 16:25:55 följande:
    Hinnorna tagna.... Värkarna börjar kännas mer iaf... Men inte så jag behöver andas ännu...

15.50 togs dem...
    Lycka till hoppas att bebben kommer ikväll...
  • Pluttan

Tack snälla ni för era gratulationer.Glad
    Sitter just nu och ammar för fullt. Oj vad dåsig man blir. Men skönt att vara hemma.

• Nangijala
    Lenis21 skrev 2012-06-19 08:06:30 följande:
    Jag är kvar, har bf på torsdag men ligger just nu på specförlossningen för stopp i hö. Njure. ( finns att läsa om i andra tråden). Vet ej hur det blir, om de vill sätta igång mig eller inte. Natten har gått hyfsat bra. Får se sedan när läkaren kommer.
    Det hade jag i v 33, blev akutop för jag hade så ont! Kräktes och kunde inte göra nånting! Hoppas det är lite bättre med dig!
  • Bumman79

Ibland känner jag mig plötsligt extra proppfull i magen som att bebisen tar upp all plats...den känslan kommer å går..andningen kan bli lite ansträngd ibland då.
    Är det sammandragningar som gör att man får den känslan tro?

• Bumman79
    Bumman79 skrev 2012-06-19 17:43:41 följande:
    Ibland känner jag mig plötsligt extra proppfull i magen som att bebisen tar upp all plats...den känslan kommer å går..andningen kan bli lite ansträngd ibland då.
    Är det sammandragningar som gör att man får den känslan tro?
    Å det behöver inte vara bara efter att man har ätit..
  • Stumpilumpan
    Vår älskade lilla Elise Anaya har kommit till världen ... Precis på dagen då jag skulle gå in i v 40

2012-06-08

Hjärta

• Stumpilumpan

Oj ni är kanske nyfikna på vikt och förlossning.

Från att vattnet gick tog det 10 timmar.
    Allt började kl 23:00 och 9:11 var hon ute hos oss. Allt gick kanon!

Hon vägde 3200 och var 50 cm lång :) 

• Bumman79
    Stumpilumpan skrev 2012-06-19 18:18:50 följande:
    Oj ni är kanske nyfikna på vikt och förlossning.

Från att vattnet gick tog det 10 timmar.
    Allt började kl 23:00 och 9:11 var hon ute hos oss. Allt gick kanon!

Hon vägde 3200 och var 50 cm lång :) 
    Grattis till flickan!
    Gud så söt :). Skönt att allt gick bra...:)
  • LillSnurr82

Grattis till flickan Strumpilumpan :) har hon fått något namn ? Jätte söt !!